Aviseringar
Rensa alla

tandställning med gummisnoddar


Ämnesstartare

Hej 😀

jag har haft tandställning i ett år nu i november 🙂 i 4 månader hade jag "gångjärn" i munnen för att fixa käken, för ca 2 veckor sen fick jag gummisnoddar istället 🙂 har någon av er haft gummisnoddar? och hur länge tog det innan ni fick ta bort tandställningen från att gummisnoddarna sattes in ?? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

ja. minns inte. det är olika för alla. 


   
SvaraCitera

Strumma på dem och lev livet  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
ja. minns inte. det är olika för alla. 

ja okej.. tänkte om det var nära nu, längtar sååååå


   
SvaraCitera

stiinao:

ja okej.. tänkte om det var nära nu, längtar sååååå

har de inte sagt hur länge du ska ha tandställning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
Strumma på dem och lev livet  

haha jadu... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

har de inte sagt hur länge du ska ha tandställning?

när jag satte in tandställning sa dom 2 år, men det gör dom väl till alla om jag förstått rätt? ska nu i oktober så passar på att fråga då!


   
SvaraCitera

stiinao:

när jag satte in tandställning sa dom 2 år, men det gör dom väl till alla om jag förstått rätt? ska nu i oktober så passar på att fråga då!

nej, varför skulle de ljuga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej, varför skulle de ljuga?

för tänderna förflyttas olika snabbt från person till person. alla beräknas på 2 år, men för vissa så förflyttas tänderna väldigt snabbt.


   
SvaraCitera

stiinao:

för tänderna förflyttas olika snabbt från person till person. alla beräknas på 2 år, men för vissa så förflyttas tänderna väldigt snabbt.

de gör ju regelbundna undersökningar och kollar och ser och vet ungefär hur lång tid det kommer att ta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

de gör ju regelbundna undersökningar och kollar och ser och vet ungefär hur lång tid det kommer att ta

jaa exakt 🙂 från början vet man ju inte, men därför jag frågade om gummisnoddarna kunde vart nått tecken på att de börjar närma sig 🙂 eftersom det är till för  käken.  och när man haft tandställningen närmare ett år så kanske man kan se på ett ungefär hur länge det kommer ta 🙂


   
SvaraCitera

jag fick ha min i 3 år, tror jag. var jättenoga med gummisnoddarna och sköt dig så går det fortare 🙂


   
SvaraCitera