Aviseringar
Rensa alla

Tandställningstråden!


Ämnesstartare

Ja jag sökte på tandställningar på sökfunktionen och såg rätt många tandställningstrådar. Så jag tänkte att jag gör en tråd för oss med tandställning, för de som ska få, det som haft och de som vill ha!

Där man kan ställa alla sina frågor, ge råd, berätta om sin tid när man hade sin tandställning osv.

Så nu behöver vi inte fler trådar om tandställningar =)

-----

Idag satte jag iaf in min undertandställning, den gör inte ont än men det kommer nog snart! Hoppas att det gör mindre on än överkäken iofs för när jag satte in den så kunde jag inte sova natten till det. Iaf så har jag gått och handlat 4(3-portionspåsar) med olika soppor ifrån knorr, drickyogurt, nyponsoppa och en läsk (gick jag lite overboard?)

Sen måste jag säga att jag saknar toffeegodisar 🙁

Bild 939.jpg


   
Citera

[chocked][chocked][chocked]
What the Hell is that thing [cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, jag har aldrig fattat varför man får räls? För att tänderna är snea?

Jag har en tand som trycks in lite av dom andra tänderna. Kan man inter få räls för det?
Det trodde jag men tydligen inte, varför har du räls egentligen? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hadde tandställning i ca 1 ½år i början var jag helskärrad men sen gick det över inte så farligt ju dock rekommenderar jag fast tandställning inte en sån man kan ta ut o in den är värdelös :@

förresten Nadja du är så cute i din tandställning[cute]


   
SvaraCitera

Man får räls om man gillar tåg [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NickTH:

[chocked][chocked][chocked]
What the Hell is that thing [cry][cry][cry]

ViolentSaints mun... den såg ut såhär imorse 🙂

Bild 934.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R0SELL:

Alltså, jag har aldrig fattat varför man får räls? För att tänderna är snea?

Jag har en tand som trycks in lite av dom andra tänderna. Kan man inter få räls för det?
Det trodde jag men tydligen inte, varför har du räls egentligen? [surprised]

Jag har det för att min ena framtand var WAY to långt fram och den andra va för långt bak... är det så du menar med snea? 🙂

Iaf vissa ggr måste man genomgå operationer för att tandställningar inte kan fixa det problemet man har. 🙁


   
SvaraCitera

ViolentSaint:

ViolentSaints mun... den såg ut såhär imorse 🙂

är den borta? [surprised] ^^

Langar upp en bild på Patrik (Rory87) från oktober 2004... Alldeles innan han tog ut den ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Remo_:

jag hadde tandställning i ca 1 ½år i början var jag helskärrad men sen gick det över inte så farligt ju dock rekommenderar jag fast tandställning inte en sån man kan ta ut o in den är värdelös :@

förresten Nadja du är så cute i din tandställning[cute]

den är ju bra om man använder den... men dom går sönder som in i helvete min vän hade en sådan, den gick sönder så många ggr så hon vågar inte gå och laga den längre 😛

men ja en fast tandställning är bäst för den sitter där när man vill slita av den och gör tänderna finare

antar att man får ha den kortare tid än den andra, eller?

tihihi tack [blush]


   
SvaraCitera

ViolentSaint:

ViolentSaints mun... den såg ut såhär imorse 🙂

Oh Okej
[smile]
Men det är fint sådär, alltså utan tandställning [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limefruit:

är den borta? [surprised] ^^

nej jag fick den för 2timmar sen!

Limefruit:

Langar upp en bild på Patrik (Rory87) från oktober 2004... Alldeles innan han tog ut den ^^

oooh, tihihi, han passar i dendär 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NickTH:

Oh Okej
[smile]
Men det är fint sådär, alltså utan tandställning [wink]

Jag behövde faktiskt inte ha det från början men de drog ut tänder där nere så nu måste jag ha det så att mellanrummen dras ihop och sedan så har jag ett överbett på nästan 10mm (9mm) så jag börjar med gummisnoddar i sommar!


   
SvaraCitera

ViolentSaint:

nej jag fick den för 2timmar sen!

amagad okey x) hade du bara på överkäken innan då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limefruit:

amagad okey x) hade du bara på överkäken innan då?

jupp... nu är mina pussar livsfarliga!! want one? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ViolentSaint:

den är ju bra om man använder den... men dom går sönder som in i helvete min vän hade en sådan, den gick sönder så många ggr så hon vågar inte gå och laga den längre 😛

men ja en fast tandställning är bäst för den sitter där när man vill slita av den och gör tänderna finare

hmm jag hadde en sån när jag gick i 3:an typ plastplattan som satt mot gommen hadde den hemskaste smaken någonsin:( jag använde den typ 3gånger så hadde jag en jätteelak tandläkare som försökte tvinga mig ha den haha no way

så fick jag fast 3 år senare

ni skulle sett mig innan xD hadde ett överbett på 1.5 cm alla kallade mig bävern 🙁


   
SvaraCitera