Aviseringar
Rensa alla

tandsten


Ämnesstartare

alltså av ngn anledning får jag typ alltid tandsten. min tandläkare vet inte ens vad jag ska göra åt det. borstar tänderna jätteofta osv. :'(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag kände att jag hade lite tandsten på en tand, framför mig låg en skruvmejsel (jag har lagat mina hörlurar). jag testade, blev glad och skapade en tråd.

vore episkt om du gjorde det i björnborg-kalsonger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

eller människor med mycket kalk i saliven. [cute]

Var kommer kalken ifrån? För mycket mjölk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

alltså av ngn anledning får jag typ alltid tandsten. min tandläkare vet inte ens vad jag ska göra åt det. borstar tänderna jätteofta osv. :'(

det har med ens saliv att göra vilket jag antar påverkas av vad man äter. värt att kolla upp. [confused]

lacostekrokodilen:

vore episkt om du gjorde det i björnborg-kalsonger

jag har jc-kalsonger, tyvärr. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag har jc-kalsonger, tyvärr.

sj har jag calvin klein kallingar på mig[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

det har med ens saliv att göra vilket jag antar påverkas av vad man äter. värt att kolla upp.

vadå att jag har mkt kalk i saliven pga att jag äter ngt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

sj har jag calvin klein kallingar på mig[crazy]

schtek. [cool]

soimpolite:

vadå att jag har mkt kalk i saliven pga att jag äter ngt?

Geigerzähler:

Var kommer kalken ifrån? För mycket mjölk?

jag hittade inget på google. [sad] dock fick jag reda på att vissa personer drabbas mer än andra och att s.k. salivtandsten kan bildas fastän man sköter sina tänder.

jag fick också reda på att man inte borde skrapa sina tänder själv eftersom man riskerar att skada emaljen. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

dock fick jag reda på att vissa personer drabbas mer än andra och att s.k. salivtandsten kan bildas fastän man sköter sina tänder.

Så jobbigt. [n]

iosib:

jag fick också reda på att man inte borde skrapa sina tänder själv eftersom man riskerar att skada emaljen. [blush]

Ajabaja, min emalj är totalförstörd och det är inte så roligt. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

att s.k. salivtandsten kan bildas fastän man sköter sina tänder.

då har man ju en förklaring iaf. typsikt att man ska vara en av de drabbade :'(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Så jobbigt. [n]

ja. fast det hamnar iaf inte där det syns. [cool]

Geigerzähler:

Ajabaja, min emalj är totalförstörd och det är inte så roligt. [no-no]

min tandläkare har förbjudit mig att dricka läsk, äta godis och annat surt innan jag lägger mig eftersom jag gnisslar med tänderna i sömnen. slitaget på mina tandytor är som hos en 40-åring. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

min tandläkare har förbjudit mig att dricka läsk, äta godis och annat surt innan jag lägger mig eftersom jag gnisslar med tänderna i sömnen. slitaget på mina tandytor är som hos en 40-åring. [tard]

Ajdå, det är ju inte så bra.


   
SvaraCitera
Flash

Jag har också tandsten, ska ta bort det hos tandläkaren någon gång denna vecka..
Dold text: (Det är det första problem jag någonsin haft med tänderna)

Jag tror att jag ska börja använda tandtråd och munvatten istället för att bara borsta dem med tandkräm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera