Aviseringar
Rensa alla

Tangeby bore!


Ämnesstartare

Har problem med tagentlayouten!

ubuntu, växlar random mellan dvorak å qwerty!

Vad göra?

t.ex G-tangenten:
ggigigggiggiiiiggggiiigiggggggg

Skriver inlägget rakt av med qwerty:
Hap lprbnöm med tabientlafogyön!

gbgbtg, k-qlap raneom möllab ekrrat , åäörtf!

Kad gspa?


   
Citera
Ämnesstartare

Nu funkar dvorak men det går inte att växla tillbaka till qwerty igen. Har startat om och då är standardinställningen qwerty men det är fuckat [sad] Ändrar man till dvorak funkar det så här bra. Vill ha qwerty! Kan man installera om tangentbordet på nå vis [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Hap lprbnöm med tabientlafogyön!

gbgbtg, k-qlap raneom möllab ekrrat , åäörtf!

Kad gspa?

Hahahah fy faaan vad jag garvar[bigsmile]

Good shit, man, good shit[bigsmile][y]

Detta påminner mig om ett bisarrt problem jag fick med mitt tangentbord för några år sedan... antagligen kommer ingen tro mig men... på något sätt så blev det så att allt jag skrev blev... baklänges. Jag testade visserligen inte om det funkade på både svenska och engelska, jag vet bara att det funkade om jag skrev på svenska. Nu när jag tänker efter förstår jag inte hur detta är möjligt. Och jag tror inte ens att jag har några bevis på att det hände... Kanske några gamla irc-loggar, för detta hände på min "irc-tid", så jag satt o skrev o helt plötsligt skrev jag baklänges o alla bara "fan vad snabbt du skriver baklänges"...

Detta hände bara 3 kanske 4 gånger på några dagar, sen upphörde det. Det var... ganska stört... Kommer inte ihåg vad jag hade för OS på den tiden... Windows 2000 tror jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah! Löste sig!
Va en texteditor på ett annat skrivbord som absolut ville ha dvorak så operativet bytte till qwerty å den till dvorak [bigcheers][love]


   
SvaraCitera