Aviseringar
Rensa alla

Tankar kring döden


Ämnesstartare

Hej, Om du kanske är känslig vad det gäller döden avråder jag dig från att läsa detta.Hoppas inte att jag drabbar er nu med min tankar. Ja du klockan är 2 på natten och ska sova. Jag somnar oftast framför youtube. När slår upp youtube kommer det en rekomenderad video om vad som kommer hända om 1000000000000000 nånting... år. Då berätta dom att inget kommer finnas kvar. Alla stjänor och allting ska vara borta. Och då fick ja upp dödsbilden i mitt huvud. Vad kommer hända när ja dör, visst jag har tänkt på döden tidigare men aldrig så här mycket eller vad man ska säga. Liksom vad händer, dom allra flesta tror väl på det här med    Himmelparadiset eller Helvetet. Vissa tror att man föds om till djur eller föds om som människor igen. Eller att allt bara blir svart. Finns till och med folk som tror att allt är en illusion. Jag vet inte vad jag ska tro. Vad är era tankar med det här om döden?Hoppas inte jag förstörde eran dag eller gav er mina tankar i så fall ber jag så hemskt mycket om ursäkt.


   
Citera

Jag tror på att själen förs vidare till en ny kropp när du dött . Tror på att det finns ett paradis/himmel men inte ett helvete. När man uppnått någonting (vet inte vad) så slutar man återfödas. Man skulle nästan kunna kalla mig hindu eller så men mycket skit dom tror på som jag ba "... ehh nej."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Jag tror på att själen förs vidare till en ny kropp när du dött . Tror på att det finns ett paradis/himmel men inte ett helvete. När man uppnått någonting (vet inte vad) så slutar man återfödas. Man skulle nästan kunna kalla mig hindu eller så men mycket skit dom tror på som jag ba "... ehh nej."

När den kroppen förs vidare så liksom försvinner en hellivstid allt man kämpat och åstakommit i livet. Därför är ja lite nere just nu.


   
SvaraCitera

När du dör så försvinner du. För alltid. Du kan inte tänka eller göra någonting, bara försvinner.

Om inte så är jag skyldig dig mitt andra liv, kontakta mig i himlen.
Axelinaaas med.


   
SvaraCitera

du finns inte om så många år ändå, o när du dör vet vi inte va som händer men kan ju hoppas du blir iaf 100 år gammal o dör av ålder


   
SvaraCitera

Tomhet


   
SvaraCitera

Evig vila från livet.

Om det finns något efter döden så hoppas jag på att det är ett nytt liv och inte ett evigt liv i en värld där man döms på hur man har använt sin fria vilja.


   
SvaraCitera

Jag hade inga problem att inte existera tiden innan mitt liv, varför skulle jag ha det efter livet då? 


   
SvaraCitera

Snällasvara:

När den kroppen förs vidare så liksom försvinner en hellivstid allt man kämpat och åstakommit i livet. Därför är ja lite nere just nu.

Jag tror att saker du kämpat med detta liv kommer påverka nästa positivt. Hela dit liv nu påverkar dit nästa


   
SvaraCitera

applekakanshaj2:
När du dör så försvinner du. För alltid. Du kan inte tänka eller göra någonting, bara försvinner.

Om inte så är jag skyldig dig mitt andra liv, kontakta mig i himlen.
Axelinaaas med.

Om du kommer till himmlen Tumme upp


   
SvaraCitera

Att det skulle finnas något efter detta liv låter högst osannolikt 
Men man hoppas väl lite på att man har fel


   
SvaraCitera

Vänta o se.


   
SvaraCitera

Tror inte att det händer något mer efter döden. Finner tanken att universum kommer sluta existera tillfredsställande i viss grad. 


   
SvaraCitera