Aviseringar
Rensa alla

tankar om "relationsforumet"


Ämnesstartare

Ibland undrar jag varför det ens finns ett relationsforum här. De flesta ger inga råd (men skriver något endå) och de som ger råd är väldigt PK (något media har lärt ut) och har inget med verkligheten att göra. Som om det var en sagovärld [sad] De flesta relationsråd jag har läst här skadar mer än det hjälper.

Blir helt ärligt ledsen när jag ser trådskapare som vill ha seriösa svar för sånt som ger dem ont i hjärtat och sen är det bara mest troll. Trollar ni trådar i kategorin "motgångar och problem" också?


   
Citera

Jag tycker att du överdriver [crazy]


   
SvaraCitera

Kan vara jobbigt det där med andras åsikter


   
SvaraCitera

Ge exempel på pkism annat än att ingen kommer att ge seriösa svar på hur du på ett romantiskt sätt ska närma dig ett spädbarn, din mormor mfl.


   
SvaraCitera

yin1211:

De flesta ger inga råd (men skriver något endå) och de som ger råd är väldigt PK (något media har lärt ut) och har inget med verkligheten att göra.

Den allmänna "folkvisdomen" gällande relationer borde ändå vara på något sätt gällande.

Hur människor och relationer fungerar ändras nog inte över tiden och de tumregler folk förstått sig på efter faktisk erfarenhet genom åren är nog inte riktigt föremål för "mediamanipulation". [crazy]

Människor är ganska enkla i slutändan och oftast så är det saker som bara behöver göras, kompromisser eller rädsla (som är så lätt att hamna i, speciellt som ung och ängslig) är helt enkelt inte det som leder till det bästa. Den egentligen entydiga grunden är orsaken till varför det ofta låter som upprepande av samma mantran i såna här frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har en bra poäng vrukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart finns det vissa som hjälper men tyvär är det en väldigt liten del [sad]


   
SvaraCitera

Folk orkar inte hjälpa längre. Typ.


   
SvaraCitera

De flesta ställe bara idiotiska frågor.


   
SvaraCitera

svara själv då.

+

Macktorsken:

De flesta ställe bara idiotiska frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fröken_Anonym:

Folk orkar inte hjälpa längre. Typ.

Fast då är det väl onödigt att trolla istellet.

Macktorsken:

De flesta ställe bara idiotiska frågor.

Fast för dem är det väl seriösa frågor, inte deras fel att media och allt som är pk gör dem förvirrade.


   
SvaraCitera

yin1211:

Fast då är det väl onödigt att trolla istellet.

Tror att medlemmarna anser sig ha den rätten, då jag tror de känner att UM är "sitt".

Sen orkar de mer seriösa användarna inte hjälpa till då det för det mesta bara trollas. Även trådskaparna själva är titt som tätt troll. Antar att folk generellt tar trådar mindre på allvar efter ett tag. Dessutom finns den en tendens till att samma frågor ställs om och om igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte inte på att trådskaparna kunde vara troll också, kanske ligger något i det du säger [smile]


   
SvaraCitera

yin1211:

Fast för dem är det väl seriösa frågor, inte deras fel att media och allt som är pk gör dem förvirrade.

Dom är korkade. Tex på fråga:"asså det är typ en brud som jag gillar som ler mot mig när jag kollar mot henne, vad vill hon?!?!?!?!?!?!?!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

macktorsken, tänkte inte på det innan. Skönt och få lite större perspektiv på detta [smile]


   
SvaraCitera