Aviseringar
Rensa alla

tankar om "relationsforumet"


yin1211:

Fast för dem är det väl seriösa frågor, inte deras fel att media och allt som är pk gör dem förvirrade.

Vad menar du med detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Vad menar du med detta?

Att de anser att verkligheten är så som ofta beskrivs i romantiska komedier. Därför kanske de inte förstår att det är en oviktig fråga.


   
SvaraCitera

yin1211:

Att de anser att verkligheten är så som ofta beskrivs i romantiska komedier. Därför kanske de inte förstår att det är en oviktig fråga.

Ah, så med "media" och "pk" menar du populärkulturell fiktion, korrekt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pk = politiskt korrekt


   
SvaraCitera

Men, ge ett exempel istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men, ge ett exempel istället

Ett exempel var att jag skrev i en tråd att vikt inte spelar någon roll för attraktion och så fick jag bara lols på det. Hur tror du det hjälper trådskaparen?


   
SvaraCitera

yin1211:

Ett exempel var att jag skrev i en tråd att vikt inte spelar någon roll för attraktion och så fick jag bara lols på det. Hur tror du det hjälper trådskaparen?

Så, vad var det pk'iga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Så, vad var det pk'iga?

Att killars utseende spelar någon roll för att skapa attraktion hos tjejer är ju en rätt politiskt korrekt lögn.


   
SvaraCitera

yin1211:

Att killars utseende spelar någon roll för att skapa attraktion hos tjejer är ju en rätt politiskt korrekt lögn.

Hos många är det ju inte en lögn, sen förstår jag inte hur du får in pk i sammanhanget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Hos många är det ju inte en lögn, sen förstår jag inte hur du får in pk i sammanhanget.

Det är inte en lögn för många för att samhället har fått dem att tro att killens utseende spelar någon roll. PK är det för att media ger många budskap om att det skule spela någon roll typ filmer, tidningar osv...


   
SvaraCitera

yin1211:

Det är inte en lögn för många för att samhället har fått dem att tro att killens utseende spelar någon roll. PK är det för att media ger många budskap om att det skule spela någon roll typ filmer, tidningar osv...

Så, varför är din sanning mer sann?


   
SvaraCitera

Jag tror att du missuppfattat begreppet "pk".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Så, varför är din sanning mer sann?

Det är INTE MIN sanning.


   
SvaraCitera

yin1211:

PK är det för att media ger många budskap om att det skule spela någon roll typ filmer, tidningar osv...

Det är ju inte alls vad PK innebär.
I detta sammanhang vore det politiskt korrekt att säga att utseendet INTE spelar någon roll, även om media kanske säger att det gör det.

Politisk korrekthet kritiseras ofta när folk som använder sig av den anses vara naiva och blinda för hur verkligheten egentligen ser ut. (Som sagt, i en kritisk kontext.)


   
SvaraCitera

röstar du på sd?
undrar då det endast brukar vara de som whinear över att allt är så "pk"

säg vad ni vill och stå för det istället för att göra er själva till martyrer[mad]


   
SvaraCitera