Aviseringar
Rensa alla

Tappar hår!


Ämnesstartare

Min mamma har börjat tappa hår som fan. Hon har alltid haft tjockt hår men det har tunnat ut med åren. Men nu har det blivit ännu mindre. Hon har snart inget kvar.
Hon stressar väldigt mycket på jobbet och får sällan någon lunch (lata kockar på stället som lägger all energi på lunch för gäster istället för personal).

Morsan mår dåligt utav detta. Hon förstår inte vad det är. Jobbigt att se henne skämmas för sitt hår. [sad] Är det någon vitamin eller mineral som hon ska ta som tillskott som får fart på det igen? Hennes naglar är kassa med. De "skivar sig".
Skulle vart snällt med några teorier om vad detta kan vara!

Ska kanske tillägga att hon är sned i ryggen och har ont i nacken. Är det nacken/ryggen som gör att hårsäckarna inte får det dom ska? Hjälp tack!1!11


   
Citera
Ämnesetiketter

Beckychu:

Skulle vart snällt med några teorier om vad detta kan vara!

Låter som att det beror på stress. Du skrev ju själv att hon stressar mycket. Det kan leda både till att man tappar hår, får sämre naglar och blir spänd (vilket leder till t.ex. smärta i nacke).


   
SvaraCitera

tror också på stress. och kanske vitaminbrist


   
SvaraCitera

Järnbrist är nog mer troligt än vitaminbrist.

Edit: Prata med henne om vad hon själv tror, men sömn, regelbunden mat och järntillskott skulle jag pröva med först.


   
SvaraCitera

Mjölk gör så att både naglar, tänder och skelett blir starkare.
Omega 3 kapslar, gör håret finare/starkare och påverkar även naglarna.

Try.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tror också på stress. och kanske vitaminbrist

+ kanske åldern?

hur gammal är hon?


   
SvaraCitera

Du borde kanske be henne att åka till närmsta vårdcentral för att kolla upp eventuella brister, samt be henne ta det lugnare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

hur gammal är hon?

Hon är 50.

Capture:

närmsta vårdcentral

Jag ska säga det till henne. Det låter vettigt. Tack för alla svar. 😀


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera