Aviseringar
Rensa alla

Tappar hår för varje dag som går!


weezy
Ämnesstartare

Hej allihopa!

Jag brukade ha tjockt och fint hår, hade det tillockmed för ett år sedan. Men någon gång runt mars i år började mitt hår bli tunnare inget jag la så mycket märke till eller brydde mig så mycket om men jag kände att det var tunnare. Men nu har jag otroligt tunnt hår och tappar enormt mycket. När jag duschar tappar jag som mest och är riktigt mycet som jag tappar. Nu har jag nästan inget håt vid luggen varje dag när jag ser det i spegeln vill jag bara bryta ihop och gråta för det ser så himla fult ut. [cry][cry]

Har någon något tips eller råd? Något specielt man kan äta så det växer igen VAD SOM HELST. Är tacksam för alla svar


   
Citera
Ämnesetiketter

ät varierat och stressa inte


   
SvaraCitera

Eller... Ät.


   
SvaraCitera

Sluta duscha då[shake]


   
SvaraCitera

Ät bra, sov bra, motionera bra. Har hört talas om silica, vet dock ej hur bra det fungerar.


   
SvaraCitera

Duscha inte för varmt.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Duscha inte för varmt

[surprised][surprised][surprised] hjälper det??
gillar att duscha varmt och speciellt på huvudet. tappar mycket hår [sad]


   
SvaraCitera

Plugga näringslära.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

hjälper det??
gillar att duscha varmt och speciellt på huvudet. tappar mycket hår

venne, hört nåt sånt iaf!


   
SvaraCitera

weezy:

Har någon något tips eller råd? Något specielt man kan äta så det växer igen VAD SOM HELST. Är tacksam för alla svar

Jag tycker att det låter som att orsaken är något hormonellt. Som någon nämnt kan det bero på stress, dåliga eller omlagda kostvanor, för lite sömn, osv..eller en kombination av flera. Först och främst tycker jag att du ska se över dina levnadsvanor. Vad har du ändrat på det senaste året som kan vara orsaken till ditt håravfall?

Tips:

1.Tillskott: Panto-3 ska ha bra effekt eftersom det innehåller en form av B-vitamin som är kärlvidgande. På så sätt ökar blodcirkulationen till hårsäckarna som då får ny livskraft samtidigt som de blir tjockare. Den innehåller även andra vitaminer, proteiner och örter som kan vara av vikt för ditt hår. Zink, magnesium- och/eller kiseltillskott kan också vara värt att testa eftersom många idag lider brist av dessa ämnen.

2. Hårprodukter: Dagens hårprodukter kan innehålla många skadliga ämnen för ditt hår. Parabener, silikoner och ftalater är bara några av ämnena som är skadliga. Inte bara för håret utan för hela dig. Det kan vara tänkvärt att kanske begränsa hårtvättningen till kanske två gånger i veckan. Sprejar eller tuperar du ditt hår? Sådant sliter också väldigt mycket. Prova att hålla dig ifrån det ett par månader.

3. Stressa ner, koppla av, sov mycket och undvik uppenbart dåliga levnadsvanor: Skippa alkohol och rökning, se till att din kropp får återhämta sig under dina åtta timmar av sömn och undvik stress eftersom det ställer kroppen under stora påfrestningar.

Lycka till!

/R


   
SvaraCitera

Ät, ät ät ät.


   
SvaraCitera

Kolla upp ifall du har något problem med sköldkörteln, då kan håret tunnas ut jättemycket!


   
SvaraCitera
weezy
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla bra tips ska börja använda mig av dina tips Virtus de låtter bra 😀


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

[surprised][surprised][surprised] hjälper det??
gillar att duscha varmt och speciellt på huvudet. tappar mycket hår [sad]

Jag fick tipset att inte duscha varmt i hårbotten men minns inte om det berodde på att den var torr eller om man tappade hår.


   
SvaraCitera

att tappa ca 47 hårstrån/dag är normalt.

undvik stress, näringsbrist och saker som förstör cellerna (rökning m.m.)
borsta håret, skaffa bra hårvårdsmedel och slit inte ut din hårbotten genom att ha tighta tofsar, dra i håret eller dylikt.


   
SvaraCitera