Aviseringar
Rensa alla

Tappar hår som fan!What to do?[sad]


Ämnesstartare

ohYEA_:

/Sign, detdär på bilden är ingenting jämfört med vad jag tappar.
och jag har ALDRIG färgat håret.

men du har mer hår än mig[sad]och dedär va bara nu,tappa ju massa i duschen oxå[sad]ligger massa hårstrån på mitt golv[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

men du har mer hår än mig[sad]och dedär va bara nu,tappa ju massa i duschen oxå[sad]ligger massa hårstrån på mitt golv[sad]

Ja, samma x)
Men det gör inget... Jag kommer ihåg, frisören tunnade ut håret med en såndär speciell sax (det blev typ utstickande hårstrån vid hårbottnen som kliade) men jag slutade tappa hår ett tag. Det var sjukt skönt me tunnare hår men när det blev blött(lockigt) igen så kändes de ingen skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tappar också mycket hår [chocked]

Unexpected:

Gå till doktorn och titta dina näringsvärden.

Gjort det på grund av andra saker, allt var okej.

Viljans Triumf:

för mycket färgande/blekande etc.

Färgar det bara max 3 gånger om året , och då hos frisör.

Provat också med ett medel som hette hårkontroll men det fick jag massa finnar av så jag slutade igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borstar du håret tillräckligt mycket?
Jag brukar typ aldrig borsta mitt hår och tappar därför groteska mängder hår när jag väl drar fingrarna igenom det/väl borstar det.
Man tappar jagvetintehurmånga hårstrån per dag så det ska nog inte vara någon större fara [smile]


   
SvaraCitera

Ja, man tappar en massa hår varje dag, men att tappa såna stora tussar när man drar handen genom håret är inte normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Silicea [y] Finns att köpa på hälsobutiken Life!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Håret på bilden tappa jag efter jag duscha och bara drog händerna genom håret nåra gånger,d bara lossnar![sad]

Du kan skaffa en peruk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B-vitamin brist säkert, järnbrist typ. ;o Annars kanske du är stressad osv?


   
SvaraCitera
Exner

passaro:

Haha. Exner är på humör visst.[sad]

Tözen:

what?why?whem?[sad]

passaro:

Vem är det som rensat tråden då?

🙂

Till ämnet: Stress kan leda till sämre hårkvalitet.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till läkaren och kolla upp det! Läskigt. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är naturligt att man tappar hår varje dag, jag brukar tappa mer än det på bilden varje dag nästan.

Men om du tycker att det är onormalt och att du inte har tappat så mycket tidigare, sök upp en läkare, du kan nog ha näringsbrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera