Aviseringar
Rensa alla

Tappar kontrollen


InteOkej:

röd och äter äpplen. Eftersom det inte mättar så länge så slutar det med att jag små äter saker som mackor, frukt framtill middagen vid 6 på kvällen.

Ditt problem är uppenbart, googla näringslära.


   
SvaraCitera

Har samma problem, bara det att jag tycks äta lite mer än du.
Att ändra mina matvanor var nästintill omöjligt så jag var tvungen att börja träna.
Jag vet hur svårt det är att komma igång, men det hjälper verkligen, och det blir mycket lättare när man väl kommit igång och fått någon sorts rutin på det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Jag vet hur svårt det är att komma igång, men det hjälper verkligen, och det blir mycket lättare när man väl kommit igång och fått någon sorts rutin på det hela.

Ja jag ska försöka få rutin 🙂 Men kom nyss på att det kan bli ganska svårt nu på sommaren då man åker bort och flackar runt :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Ditt problem är uppenbart, googla näringslära.

Jag vet att jag gör fel och vad som är rätt.. men det hjälper inte :/

Men ska nog googla näringslära bara för att [bigsmile]


   
SvaraCitera

Åh känner igen mig! [sad]
Så fort jag får för mig att gå ned i vikt så slutar jag helt att äta vissa dagar för att sedan unna mig typ hur mycket som helst andra dar.

Allt handlar väl egentligen om att inse att man måste äta för att gå ned i vikt. Men man måste äta rätt saker!
Försök att äta riktiga måltider på dagarna så blir det lättare att stå emot sötsuget! Gör typ fruktsallad om du vill mysa med kompisarna på kvällarna eller dippa grönsaker!

Lycka till i alla fall och låt det inte bli till överdrift åt nåt håll [smile]


   
SvaraCitera

InteOkej:

Tack så mycket 🙂 Detsamma

tack 🙂
jag blev lite inspirerad av dig, så jag tog mig också ut på en joggingrunda (den första på ett halvår skulle jag tro [shake]) det är nog bra att försöka röra på sig lite så att kroppen mår bra och man känner mer hunger skulle jag tro...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Gör typ fruktsallad om du vill mysa med kompisarna på kvällarna eller dippa grönsaker!

Lycka till i alla fall och låt det inte bli till överdrift åt nåt håll

Tack så mycket o tack för tipsen [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stormcloud:

det är nog bra att försöka röra på sig lite så att kroppen mår bra och man känner mer hunger skulle jag tro...

Man känner sig iaf väldigt bra efteråt 😀 Vi e bäst idag 🙂


   
SvaraCitera

InteOkej:

Man känner sig iaf väldigt bra efteråt 😀 Vi e bäst idag 🙂

MEGABÄST [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stormcloud:

MEGABÄST[party]

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät mycket grönsaker! Salta och krydda som så att dom smakar bättre och fyll tallriken med massa grönt. Några tips på godingar är kokt broccoli/brysselkål/blomkål, stekt lök, sparris, cocktailtomater, stekta champinjoner och majs :). Då om du fyller tallriken med sådant så blir det inte lika mkt plats över för den övriga maten och det kanske leder till att du inte heller äter lika mkt av den andra maten, om det nu mär det du vill [y]


   
SvaraCitera

det enda sättet att komma ur det där, och också att kunna gå ner i vikt, är att få ett bra och avslappnat förhållande till din kropp och mat. att kunna äta det du vill, men inte känna att du vill äta fastän du inte behöver. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

greentea:

Salta och krydda som så att dom smakar bättre och fyll tallriken med massa grönt.

tack för tipsen [smile] jag ska försöka trycka i mig grönt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

det enda sättet att komma ur det där, och också att kunna gå ner i vikt, är att få ett bra och avslappnat förhållande till din kropp och mat. att kunna äta det du vill, men inte känna att du vill äta fastän du inte behöver

Svårt :/ använder mat som tröst ibland också. och har aldrig varit nöjd med min kropp.. fast nu så tänker jag att om jag vägde så som jag gjorde förut så skulle jag vara nöjd. Men det var ja inte [shake]
krångligt! 🙁


   
SvaraCitera

InteOkej:

Svårt :/ använder mat som tröst ibland också. och har aldrig varit nöjd med min kropp.. fast nu så tänker jag att om jag vägde så som jag gjorde förut så skulle jag vara nöjd. Men det var ja inte
krångligt! 🙁

när jag var missnöjd med min kropp så vägde jag mer än vad jag gör nu. när jag äntligen försökte acceptera mig själv, först då gick jag ner i vikt. det är svårt att vilja försöka acceptera sig själv när man faktiskt är missnöjd, man vill bli smal först. men att först försöka gå ner i vikt är liksom fel ände att börja i.


   
SvaraCitera