Aviseringar
Rensa alla

Tappar oroväckande mycket hår!


Ämnesstartare

Hej allihopa!
Nu är det så att jag är riktigt orolig. Har tonat mitt hår några gånger med ett halvårs mellan rum ungefär, så det är inte något jag gör ofta. Men nu den senaste gången jag tonade (vilket var för en månad sen) så tappade jag otroligt mycket hår! Än idag, ramlar mitt hår av hur lätt som helst! [chocked] Det har blivit avsevärt tunnare och när jag sätter upp det i hästsvans så hänger det bara några tunna hårstrån kvar, och mitt hår var jätte tjockt från början! I duschen tappar jag oroväckande mycket hår, två handfulla! Också när jag kammar och när jag bara drar i det lite nätt ramlar det alltid ut 5 hårstrå från roten.[shake]
Jag har varit på vårdcentralen och tagit ett så kallat "håravfallsprov" men allt var normalt, så nu är jag säker på att det hade med tonigen att göra och ingen vitaminbrist.
Denna gången jag tonade hade jag i mousse och hårspray i håret, vilket jag totalglömde att jag hade. (Alla andra gånger har mitt hår varit tomt från stylingprodukter innan jag börjar tona)
Kan det ha att göra med att något ämne i toningen reagerade med produkterna jag hade i håret, så det skapat någon irritation eller? Har tappat hår i över en månad nu, och det slutar inte! Mår så dåligt, hela håret och sjukt tunnt, spretigt och helt dött. Vad ska jag göra? [cry]


   
Citera

gå över på balsammetoden
tona inte mer
typ


   
SvaraCitera

Så kan det gå om man tonar hemma och inte hos frisören [cute]

Fast å andra sidan så brukar väl toningar vara rätt skonsamma, jämfört med blekningar osv. Känns konstigt att du tappar så mkt. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Fast å andra sidan så brukar väl toningar vara rätt skonsamma

Jo det är t.o.m. bra för håret... och jag använder mig utav casting creme gloss serien och har aldrig haft problem med dem innan [n]


   
SvaraCitera

Håravfallsprov?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Håravfallsprov?

Det är ett samnlingsnamn för brist på mineraler vitaminer och blodvärde som kan orsaka håravfall [y]


   
SvaraCitera

du lider inte av någon form av stress eller så då?


   
SvaraCitera

äter du som du ska?


   
SvaraCitera

jag tror inte det beror på toningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

du lider inte av någon form av stress eller så då?

Mjoo, har levt stressigt de här senaste åren, men har aldrig haft problem med håravall innan

weeestiin:

äter du som du ska?

Japp, tar t.o.m tillskott av B vitamin och zink som ska vara bra för håret men det hjälper inte 🙁


   
SvaraCitera