Aviseringar
Rensa alla

Tappat bort kvitto


Ämnesstartare

Idag råka jag tappa min telefon när jag skulle ta upp den ur fickan.. skärmen sprack och touchen fungerar inte på halva telefonen. 
Jag har drulleförsäkring och sånt skit, (dock står det på min mamma, eftersom det är hon som betalar den)..
Problemet är att jag fick hålla reda på kvittot själv (därav garantin och allt).. och självklart så har jag tappat bort det! Det var så att det försvann i flytten.
Så vafan gör jag nu?
Köpte mobilen på media markt och morsan betalar med kredit, alltså avbetalning, så hon har ett konto där kan man ju säga.
Visst kan väl hon få ut ett nytt kvitto om hon nu vill det? För det ska ju stå där i datorn på hennes personnummer, det som hon nu har köpt?

Jag håller på att få panik just nu, så hjälp mig snälla. Inge jävla fjasko nu, riktiga svar och inge skit.

Tack!


   
Citera

Ring Media markt, det finns säkert en lösning - du är garanterat inte den första.


   
SvaraCitera
Kudhos

Du kan alltid ta med dig transaktionshistoriken från din/morsans bank. Där står det iaf att du har köpt mobilen (pengar dragits från kontot till MM). Om din morsa är med medlem hos MM så kan man säkert spåra ordern för mer bevis. 

Som Fingerfinger advice bringer sa, ring dem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Ring Media markt, det finns säkert en lösning - du är garanterat inte den första.

Men eftersom att det är min mamma som står på telefonen, borde då hon ringa? Eller kan jag det, och ge dom hennes personnummer?


   
SvaraCitera

Abrielle96:

Men eftersom att det är min mamma som står på telefonen, borde då hon ringa? Eller kan jag det, och ge dom hennes personnummer?

Du kan ju ringa och fråga, i värsta fall får du väl be din mamma ringa upp eller räcka över luren till henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Du kan ju ringa och fråga, i värsta fall får du väl be din mamma ringa upp eller räcka över luren till henne.

Okej!


   
SvaraCitera

Lycka till! Det löser sig nog.


   
SvaraCitera

Till alla er som handlar hos Media Markt: SLUTA!!!!!! De tar överpris på allt, har värdelös support och garantitid på produkter.. Butikspersonalen består ofta av ett gäng som har läst handel på gymnasiet och utöver det inte ett piss.. DE KAN INTE ETT JÄVLA PISS OM DET DE SÄLJER. 

Tack för mig.       


   
SvaraCitera