Aviseringar
Rensa alla

Tappat känslorna efter 3års förhållande?


Ämnesstartare

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i ungefär 3,5 år. Jag är nu 17 år och tror jag håller på att tappa känslorna.
vårat förhållande var inte det bästa fram till för 1 år sedan då jag fick reda på att min pojkvän snackade med andra tjejer på ett snällare sätt än med mig, han bad de skicka bilder i underkläder och gav de tusen komplimanger och skrev till de varje dag! Vilket han inte gjorde till mig. När jag fick reda på det här tog vi en paus från varandra och jag tog sedan tillbaka honom då han förändrats helt och hållet som person, alltså han blev super gullig och brydd om mig och lovade att aldrig göra om det. Det har nu gått ett år sedan dess och jag känner mig inte lika attraherad av honom längre som förut även fast han är hur gullig som helst nu. 

Ibland när vi ska ha sex känner jag att jag blir äcklad typ? 
Vet inte om jag har tappat känslorna eller ej, asså jag älskar honom verkligen men vet inte om jag är kär liksom? Känner mig dessutom mycket mer attraherad av andra killar än av min pojkvän! Både han och jag har få vänner och han säger hela tiden att han inte skulle palla leva utan mig? Vad ska jag göra? Har jag tappat känslorna eller är det här bara en fas? Hjälp 🙁


   
Citera

Prata med honom om det. Känslorna kan gå upp och ner under ett förhållande men om det känts såhär en längre tid och du inte ser någon väg tillbaka kan det ju vara som du säger, att du inte längre är kär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är sällan man känner sig nykär hela tiden. Känslor kan komma och gå och det är helt naturligt. Prata med honom och se hur han känner? Det låter iallafall som att dina känslor försvunnit för jag kände samma sak under mitt förra förhållande och då kom jag fram till att jag helt enkelt inte hade samma känslor för honom som tidigare.


   
SvaraCitera