Aviseringar
Rensa alla

Tappat mobil i vatten!


Ämnesstartare

Vettefan hur jag lyckades men skulle på toa och höll i min iPhone 5 och så slant jag och den åkte ner. Fick upp den fort och torkade av den direkt. Den funkade så jag googlade fort och det stod att man skulle stänga av mobilen så det gjorde jag. Har lagt den i ris ett par timmar också men har haft på den i flera timmar nu och allt funkar som vanligt, kan den ha klarat sig eller kan det ta ett tag innan det märks om den har en fuktskada eller nåt? Tacksam för svar 🙂


   
Citera

är inte säker, men kan tänka mig att ljudet kan försämras en aning.


   
SvaraCitera

Låt den ligga i ris i 2 dagar. Den torkar knappast på några timmar. Men om du har tur kom det inte in så mycket vatten i telefonen. iPhone 5 är ganska tät eftersom det bara är hål i botten på den och det tar en liten stund innan vatten tränger in genom hålrummen.


   
SvaraCitera

För tusan, ta inte med telefonen inte på toaletten, hur svårt ska det vara? 😛
Inte direkt som om man behöver använda den när man ska kissa eller bajsa.


   
SvaraCitera

Xisco: Inte direkt som om man behöver använda den när man ska kissa eller bajsa.

Haha vad gör du istället?


   
SvaraCitera

mrman: instället?


   
SvaraCitera

Burg:

lol


   
SvaraCitera

mrman: Haha vad gör du istället?

Läser du konstigt?
Det jag menar är: lämna mobilen utanför toaletten. Du behöver inte använda den där inne.


   
SvaraCitera

Xisco: Läser du konstigt?

Nej men det är tråkigt att inte göra något förutom att utföra sina behov då.


   
SvaraCitera

jag beklagar. kommer ihåg en händelse...min bror hade köpt en ny mobil, jag lånar den och tappar den i toaletten. :S


   
SvaraCitera

Xisco: Inte direkt som om man behöver använda den när man ska kissa eller bajsa.

Förhoppningsvis finns det massa shampooflaskor med intressanta ingredienser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha nej brukar inte ta med den på toan men det här hände i skolan ;P tack för alla svar iallafall, låter den ligga i ris inatt för säkerhets skull 🙂


   
SvaraCitera

emiliaa: Vettefan hur jag lyckades men skulle på toa och höll i min iPhone 5 och så slant jag och den åkte ner.

lol klant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

City mormor:

lol klant

You don't say. Är inte så förvånad dock, är alltid klantig


   
SvaraCitera

Xisco: lämna mobilen utanför toaletten.

Brukar göra det på flygplatsen, men den är ju alltid borta när jag kommer tillbakaGråter


   
SvaraCitera