Aviseringar
Rensa alla

Tappat skrivförmågan


Ämnesstartare

Förut skrev jag en jefla massa, dels lösa tankar och halvnonsens på prosa, och dels en hel del poesi. Nu har jag knappt skrivit en rad på ett år, och vet fan inte vad jag ska göra med det hela. Vill kunna skriva, det är roligt och skönt att göra det men liksom... Får inga idéer och även bortsett från upplägg och inspiration kan jag knappt rimma alls längre.

Idéer om vad man ska göra?

PS: Tack eller banning till Underlig som fick mig att inse hur jävla länge sen det faktiskt var som jag producerade någonting bra.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

min talang försvvann ocksså men de e för att jag täönker för mkt these days ist för bara skriver

good luck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

min talang försvvann ocksså men de e för att jag täönker för mkt these days ist för bara skriver

good luck

Eller för att du skriver som om någon körde dina grammatikkunskaper genom en köttkvarn och spottade på resterna?
Inget elakt menat eller så, alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Eller för att du skriver som om någon körde dina grammatikkunskaper genom en köttkvarn och spottade på resterna?
Inget elakt menat eller så, alltså.

jajo men det gör jag ju inte när jag skrikver på riktigt tex noveller då dansar både min stavning känsla inlevelse och skrift


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inspiration den kommer inte till dig du får leta efter den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

inspiration den kommer inte till dig du får leta efter den

Jao, men var? Har försökt analysera vad som varit annorlunda när jag kunnat skriva, och generellt misstänker jag att jag kanske mår lite för bra för de deppiga grejerna nu (logiskt nog), men brukade skriva politiskt när jag var arg, och arg är jag fortfarande ofta men nu kan jag inte skriva något. Händer mängder med grejer men det går inte 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

arg är jag fortfarande ofta

ok jag förstår :O Du kanske ska hitta grunden till allt (det du är arg på) t.ex. om allt går skit och de inte finns någon att skylla på direkt så är det väl systemet det är fel på. Min förklaring är att sätta ett mål att vara arg på och inte arg på allt 😀 vet inte om detta hjälper, but i have shot and explaned


   
SvaraCitera

Jag är lite i samma sits, generellt sett. Det var flera år sen jag skrev mycket. Nu blir det en enstaka vers här och där och ofta försöker jag men utan att lyckas få ner så mycket som ett ord.


   
SvaraCitera

ibland är det skönt att bara skriva ner saker man tänker på,
skita i resultatet.
brukar göra så

Dold text: el inte helt skita i, men skriver hur jag vill typ


   
SvaraCitera

Stringburka:

Idéer om vad man ska göra?

Jag brukar låsa in mig i en liten garderob. Då kan det strömma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergartner:

Jag brukar låsa in mig i en liten garderob.

[love] vilket råd

ont: Skrivkramp. Vänta ut den bara.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Jao

:DD

OnT: bara skriv, skriv, skriv. Spelar ingen roll om det är nonsens, till slut blir det något bra.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera