Aviseringar
Rensa alla

Tar dagens första grogg.


Ämnesstartare

Det är inte bra att jag redan nu tar dagens första grogg. Värdelöst av mig.

Jag är alkoholberoende, ska försöka låta bli bolaget nu. Jag har kanske två groggar kvar i flaskan + en halv flaska likör + två öl kvar, sen så blir det slut! Jag ska bli vit!

Jag sitter o pluggar just nu, och jag blir alltid mer fokuserad av alkohol, kan koncentrera mig och fokusera på det jag ska göra. Det är inte speciellt bra.
Några tips till mig? Hur jag ska sluta vara alkis?

jag funderade om jag skulle sätta den i klotter eller i missbruk, valde till slut detta. Kan någon mod flytta ifall ni inte tycker den hör hemma här?


   
Citera

Jepp, nog är du en alkis alltid. Eller på väg att bli i alla fall.

Sluta drick. Först och främst.
Om det uppkommer situationer där du har svårt att undvika alkoholen (exempelvis med vänner) sätt dig då inte i sådana situationer.


   
SvaraCitera

aa jag har jäger hemma nu alltså och är rätt sugen på att ta en skvätt, men jag har självdisciplin [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Jepp, nog är du en alkis alltid. Eller på väg att bli i alla fall.

På www.alkoholprofilen.se fick jag ett värde på över 30glas i veckan = det högsta värdet man kan få.

Myksa:

Om det uppkommer situationer där du har svårt att undvika alkoholen (exempelvis med vänner) sätt dig då inte i sådana situationer.

Jag är ALDRIG ute på helgerna! Mest eftersom jag är väldigt aktiv inom innebandy, jag spelar och dömer själv så kan inte vara full/bakis/lukta alkohol. Framför allt inte när man dömer "enkla" matcher. Pojkar klass 3 och neråt, då. Däremot så är jag ute nästan varje onsdag, tyvärr. Nästa onsdag kommer bli asrolig. 😀 Låning, massa sprit, ut på stan o skämma ut sig. 😛


   
SvaraCitera

om du blir fokuserad av alkohol, rök maja.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Hur jag ska sluta vara alkis?

Bestäm dig. Det är det enda. Du måste vilja sluta på riktigt. Släng skiten, gå inte på krogen.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Jag har kanske två groggar kvar i flaskan + en halv flaska likör + två öl kvar, sen så blir det slut! Jag ska bli vit!

Tjicketi. Häll ut det du har kvar och låt bli i fortsättningen.


   
SvaraCitera

7kt trodde ej d om dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

om du blir fokuserad av alkohol, rök maja.

känner ingen langare. Fast jag kanske vet en som vet.

kallprat:

Bestäm dig. Det är det enda. Du måste vilja sluta på riktigt. Släng skiten, gå inte på krogen.

Jag ska dricka upp det jag har först, sen så ska jag bara supa när jag går ut - max en gång i veckan.

Skrämd av en kvist:

Tjicketi. Häll ut det du har kvar och låt bli i fortsättningen.

Neej! Det går ju inte! Förlust av alkohol? Inte okey!!

Tilda1988:

7kt trodde ej d om dig

Men vadå? :S 😛 Trodde du ej att jag var alkis?

*tar en klunk till*


   
SvaraCitera

Du vet mycket väl att det inte är hållbart att bara dricka ibland och att "bara dricka upp det sista"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Du vet mycket väl att det inte är hållbart att bara dricka ibland och att "bara dricka upp det sista"

mm.. jag vet, men det hjälper mig inte.

Kom precis o tänka på en sak..
När man säger att man misstänker att man är beroende av alkohol så tar folk inte det så allvarligt, utan bara säger: "nej, men du kan sluta när du vill, bara om du vill" men om man säger att man snusar eller röker och vill sluta så har man mycket större förståelse för att det är jobbigt. Det känns så iaf, sen om det är så vet jag inte.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Jag ska bli vit!

bra. du inser att det är ett destruktivt beteende som du inte vill göra. [tard]

Borgeus:

jag funderade om jag skulle sätta den i klotter eller i missbruk, valde till slut detta. Kan någon mod flytta ifall ni inte tycker den hör hemma här?

den ligger bra här.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Det känns så iaf, sen om det är så vet jag inte.

Jag håller med dig, men samtidigt är det så att att alkoholberoende har mycket mer förödande konsekvenser än ett nikotinberoende har. Det är knappast hälsosamt att röka 1-2 paket cigaretter per dag, men ett utvecklat alkoholmissbruk kommer förstöra för dig på många olika plan där nikotin knappast skulle påverka. Det kommer förstöra för dig socialt, ekonomiskt och hindra dig i din personliga utveckling. Det kommer troligtvis förstöra många av dina relationer och du kommer antagligen få problem med att sköta ett arbete eller sina studier. Självklart kommer det också påverka din hälsa och din innebandy kommer bli lidande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

bra. du inser att det är ett destruktivt beteende som du inte vill göra.

Jag vill bli vit för att jag ej har råd att dricka så mycket som jag gör. För fan, nästan 3000:- i månaden lägger jag på sprit, det är inte bra! Snacka hur mycket jag skulle kunna spara! Om jag klarar det så ska jag ha en helt vit månad i december bortsett den 25e.

variabel:

den ligger bra här.

Bra de. 🙂

Oväntad:

Jag håller med dig, men samtidigt är det så att att alkoholberoende har mycket mer förödande konsekvenser än ett nikotinberoende har. Det är knappast hälsosamt att röka 1-2 paket cigaretter per dag, men ett utvecklat alkoholmissbruk kommer förstöra för dig på många olika plan där nikotin knappast skulle påverka. Det kommer förstöra för dig socialt, ekonomiskt och hindra dig i din personliga utveckling. Det kommer troligtvis förstöra många av dina relationer och du kommer antagligen få problem med att sköta ett arbete eller sina studier. Självklart kommer det också påverka din hälsa och din innebandy kommer bli lidande.

men ändå så känns det som om ingen tar en på allvar när jag säger att jag misstänker att jag är alkolist?

Jag håller med, alkoholen kommer förstöra allt för mig. Allt jag bryr mig om, allt jag tycker om, allt kommer förstöras pga alkoholen.


   
SvaraCitera

Borgeus:

men ändå så känns det som om ingen tar en på allvar när jag säger att jag misstänker att jag är alkolist?

Kanske är det så. Jag tar dig på allvar i alla fall, men ansvaret och möjligheten att förändra någonting ligger ofrånkomligt hos dig.


   
SvaraCitera