Aviseringar
Rensa alla

tar mig för givet ?


Ämnesstartare

hej !
jag har varit bästa kompis med en kille i ett halvår nu.
Under sommaren ignorerade han mig TOTALT (han brukar ALLTID vilja snacka med mig,träffa mig osv..) - vilket gjorde mig så sjukt ledsen och arg på honom.
Jag älskar verkligen honom och jag försökte få honom till att vilja umgås med mig igen. Varje gång sa han förlåt & bad om ursäkt , men det fortsatte ...
så efter att jag hade sagt till honom för femte gången jag fick nog & sa att jag inte tänker vara hans kompis mer om han håller på så , endå om det va riktigt jobbigt.
Då lovade han verkligen att skärpa till sig , och det har han gjort nu i ungefär 2 månader.
Vi träffades ganska ofta till början men nu var det tre veckor sen vi träffades.
Och han börjar ignorera mig igen , eller inte ignorera...vad ska man säga ?
Han tar mig lixom för givet. Jag försöker höra av mig men han svarar sällan. När han väl svarar försöker han fjäska , SJUKT VAD HAN FJÄSKAR (för att inte jag ska bli sur tror jag?) Han tror verkligen inte att jag skulle kunna lämna honom , eller bli sur på honom..
Han verkar inte bry sig om mig alls lika mycket som han gjorde innan, verkligen inte alls !

så jag vet inte riktigt vad jag ska göra .. ? [tard]


   
Citera

han vill nog inte vara med dig.


   
SvaraCitera

Det svider ju när vänner helt plötsligt skiter i en, verkligen. Jag vet inte vad du ska göra. Det blir nog bara värre om du jagar honom. Han kanske känner sig trängd då och måste hävda sitt personliga revir liksom.

Varför beter han sig så tror du? Kanske tycker han att ni har vuxit ifrån varandra eller nåt, eller så kankse det har hänt något i hans liv som gör att han inte pallar umgås med folk så mycket. Om det är som det första alternativet (vuxit ifrån) råder jag dig att söka nya vänner. Ta ingen skit! Om det är som det första alternativet (någonting som pågår i hans liv) så är det jätteviktigt att du finns där för honom, om du pallar dvs.

Så tror jag iaf, men du vet bäst[wink]


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska ta ett ordentligt snack med honom. Alltså ORDENTLIGT. Om han inte ändrar sig efter det får du försöka skaffa nya vänner. Som MissAnox säger, ta ingen skit. Du är värd mycket mer än så! [love]


   
SvaraCitera

Som tjejen en bit över skrev, kanske har hänt något i hans liv så han inte orkar umgås hela tiden.


   
SvaraCitera

vadå bry sig om
jag pratar inte med vissa vänner på säkert 2-3 veckor ibland, för att vi lever busy lives. Att han behandlar dig väl perioden efter att du rutit till ordentligtåt honom kan ju mer betyda att du är en needy girl än att han har börjat ta dig för givet. Det är ingen big deal, du låter som om det är en pojkvän det rör sig om. Det är en killkompis så skärp dig.


   
SvaraCitera

oj glömde säga: jag tar mina vänner för givet. De tar mig för givet. Ibland orkar man inte umgås och då respekterar vi det istället för att deppa ihop helt.


   
SvaraCitera

Man växer ifrån varann... Det där skulle jag ta som att han inte längre är intresserad... Säg vad du tycker rakt ut. Du behöver ju inte säga; "jag vill inte längre vara kompis med dig..."

Mitt tips till dig är att du ringer han imorgon frågar om ni ska hitta på något skoj. Tänk på att allt kan bero på att ni vill göra helt olika saker. Så träffa han och gör något du vet båda gillar.

Gör detta max 2 gånger, sedan ringer du inte han nå mer. Är han intresserad av en fortsatt relation så hör han av sig. Det spelar ingen roll hur mycket du tjatar på han... Har han inte längre lust så är det så...

Och hör han inte av sig på ett halvår så ska ju inte du ställa upp när han behöver dig utan vidare.


   
SvaraCitera