Aviseringar
Rensa alla

tar snart mitt liv. funkar det att hoppa framför tåg?


Ämnesstartare

Hej jag har varit med om massor med jävla skit och orkar inte leva mer. Vill hoppa framför ett tåg. Men hur gör man? Står man bara och väntar på tåget ett väntar man på att det kommer och sen hoppar? Tänker ta mitt liv innan jag fyller 20 vilket jag gör den 8 maj. Så om någon vecka rymmer jag till Stockholm.  


   
Citera

Ah ja skulle inte hoppa från perrongen även om ja alltid står och funderar på det
Fy fan om man överlever och får leva som en grönsak elr typ utan ben/armar 

hellre där tågen går på för fullt :d 

usch vilken ångest som förare o köra på nån
hemsk syn
må dålit
kanske dom tog en kopp kaffe precis innan typ kanske 4min innan o så tänker föraren att gu ja skulle aldrig ha druckit kaffet för då hade ja int suttit o tänkt på hur pissnödig jag var o då hade ja kanske upptäckt människan 🙁 


   
SvaraCitera

Eyyy ta en toy. Om man får uttrycka sig poetiskt så måste jag säga att livet är en gåva man får, med motgångar. Man måste uppleva det dåliga för att uppfatta vad som är bra, så chilla lite nu vafan. Tycker att du ska höra av dig till någon du anförtror dig till, om det finns någon sådan förstås, men jag lovar att inom några år kommer du vara så tacksam över att du inte tog ditt liv för det finns så mycket annat att leva för!!


   
SvaraCitera

och snälla du, tänk på dom runtomkring dig och lokföraren! Du utsätter andra för sån smärta och det är oerhört egoistiskt.


   
SvaraCitera

Ledsen Synd. Det finns en hel del rötägg som lever på denna planet och många bra människor som väljer att ta livet av sig. Jag hoppas du ändrar dig. Kram. Hjärta


   
SvaraCitera
Kingen

Brukar inte trådar som denna bli stängd?


   
SvaraCitera

Extremt själviskt att ta självmord. Och asså tänk på alla som tycker om dig? Din familj? Det är för det första inte modigt över huvud taget utan jävligt mesigt att inte våga leva. Sen asså.. Vilken ångest ger du inte chaffören? Vad hade du gjort om du kört över en ungdom? Snälla sluta tänk på dig själv och sluta tyck synd om dig själv. Visst du kanske varit med om mycket och har inget o leva för. Men hitta något då? Vad som helst. Skaffa nya vänner eller vad som helst.


   
SvaraCitera

Under svåra och jobbiga perioder i livet är det inte ovanligt att få tankar på självmord. Man orkar inte leva och ser ingen lösning på sina problem. Det är ett tecken på att man behöver hjälp.

Ett första steg kan vara att du kontaktar Mind.se Självmordsupplysningen, antingen via chatt (vardagar kl 19-22) eller mail. Du kan också ringa Nationella Hjälplinjen på nummer 1144 (alla dagar kl 13-22) – de erbjuder ett samtalsstöd och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd.

Du kan även skicka in en fråga till vår Stöd & Svar-panel, men då tar det lite längre tid att få svar, eller höra av dig till din lokala ungdomsmottagning (umo.se) där du kan få komma i kontakt med en kurator. Behöver du akut hjälp, kontakta närmaste psykiatriska akutmottagning eller ring 112!

Vi låser tråden då vi inte har möjlighet att hålla koll på den just nu och inte vill riskera ogenomtänkta och provocerande inlägg från andra medlemmar.

Det finns hjälp att få, depression går att behandla och tankar på självmord förändrar sig över tid. Livet kan bli bättre! Hjärta


   
SvaraCitera