Aviseringar
Rensa alla

Tar Sverige in för mycket INVANDRARE?


Ämnesstartare

Jag vet inte om en poll redan gjorts om detta.

Som det ser ut i dag i Sverige måste vi ta in invandrare. Men att placera alla på samma ställe är ingen vidare genomtänkt aktion, de måste integreras på bättre sätt.
Vi bör också se till att Sverige gynnas MER av dagens invandring, dvs ta in ARBETSKRAFTINVANDRING, folk med hög utbildning. Sen gäller det att arbeta på diskrimineringen, de får inte diskrimineras om de har en hög utbildning. Att vara legitimerad läkare och sen börja som städare är väl inget vidare. Man kan tänka sig att deras utbildning i vissa fall inte kan mäta sig med en Svensk sådan, men i så fall är det väl bara att göra ett omprov eller undersökning av nåt slag?

Hur som helst; Tar vi in för mycket invandrare?

Jag tycker att vi tar in mellan lagom och lite för mycket. Som det ser ut idag.


   
Citera

Ja.
Att Sverige måste ta in invandrare är en lögn. Arbetslösheten är högre än någonsin.

Det vi behöver är en kontrollerad arbetskraftsinvandring och hårdare lagstiftning kring medborgarskapsgrejen. Inte fler blajturkar.


   
SvaraCitera

Jarkad:

Nja, lite för mycket kanske (Du röstade på detta alternativ)

Sveriges regering vet inte hur man tar in invandrare längre.

Eshara:

Att Sverige måste ta in invandrare är en lögn. Arbetslösheten är högre än någonsin.

Sverige BEHÖVDE invandrare.


   
SvaraCitera

Ja, alldeles för mycket (Du röstade på detta alternativ).


   
SvaraCitera

Jarkad:

Ja, alldeles för mycket (Du röstade på detta alternativ)
52.9


   
SvaraCitera

Jarkad:

Ja, alldeles för mycket (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Tror att vi är för dåliga på att omsätta den enorma resurs som invandrare är.

Vi borde slopa vissa kollektivavtal och se ett härligt prisras i många branscher, som till exempel byggbranschen. I förlängningen tjänar vi ALLA på det.

Förr eller senare kommer det visa sig att invandringen har varit väldigt positiv. Jag tror vi är i en övergångsfas bara. Hastiga och stora förändringar orsakar alltid en del problem i början.


   
SvaraCitera

Jarkad:

Vi tar in lite för lite (Du röstade på detta alternativ)

Eshara:

Det vi behöver är en kontrollerad arbetskraftsinvandring och hårdare lagstiftning kring medborgarskapsgrejen.

Kanada-style... ta in såna som jobbar med de vi behöver...

Lite skumt känns det, men jag bryr mig egentligen inte. Bara landet funkar och dom inte tar bort min Mexicana-micropizza från Felix så är jag rätt nöjd.


   
SvaraCitera

Jarkad:

Ja, alldeles för mycket (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Kanada-style.

Kanada tar in ÖVERDRIVET mycket invandrare.
Om de är flyktingar eller arbetskraft bör jag låta vara osagt.


   
SvaraCitera

Jarkad:

Öppna gränserna ffs!!! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Luntan:

Förr eller senare kommer det visa sig att invandringen har varit väldigt positiv.

Det är inte syftet, det är inga arbetskraftsinvandrare vi tar in (och vi behöver ingen sådan heller).


   
SvaraCitera

Jarkad:

Ja, alldeles för mycket (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jarkad:

Nja, lite för mycket kanske (Du röstade på detta alternativ)

Jarkad:

Vi bör också se till att Sverige gynnas MER av dagens invandring, dvs ta in ARBETSKRAFTINVANDRING, folk med hög utbildning. Sen gäller det att arbeta på diskrimineringen, de får inte diskrimineras om de har en hög utbildning. Att vara legitimerad läkare och sen börja som städare är väl inget vidare.

word. [smile] Vi verkar ta hit folk hursomhelst men de som verkligen kan något, har en bra utbildning och ett högaktat yrke avfärdas som om de inte skulle räcka till. En läkare borde lätt kunna komplettera upp det lilla som fattades för en svensk läkarlicens.


   
SvaraCitera

Jarkad:

Vi tar in lite för lite (Du röstade på detta alternativ)

Folk klagar en hel del, men jag har aldrig stött på något problem med någon invandrare just för att personen i fråga är invandrare, inte heller någon i min närhet.


   
SvaraCitera