Aviseringar
Rensa alla

Tårar


Ämnesstartare

Mitt vänstra öga tåras nästan hela tiden, mest när jag är ute.
Satt och väntade på bussen och kände plötsligt att det rann en stor tår ner för kinden.
Fick en väldigt medlidsam blick av en tant, som antagligen trodde att jag satt där och grät tyst.
Ögat kanske är överansträngt, men jag använder lins rätt ofta för att det inte ska överansträngas. Inte ofta nog kanske? Men använde lins idag och fick ändå gå runt och torka tårar på stan som ett ledset barn.
Har ju blivit bättre på att använda mina datorglasögon, så jag fattar inte varför detta nu uppkommit. Vädret kanske, blåst???
Var inte längesedan jag kollade mina ögon hos optiker heller, så har nog rätt styrka iaf.
Det är inte varigt, irriterat eller någonting och det är bara vanliga tårar, inget kladd som man kan få vid ögoninfektion.
Fast det kanske är en ögoninfektion i alla fall.
Ska nog ringa VC i morgon. Men känns dumt om jag går ditt och ingenting är fel, fastän jag VET att någonting är fel.

Hit me nu med diagnoser och erfarenheter!
Image


   
Citera
Ämnesstartare

Början på en förkylning så börja mitt vänstra öga rinna. Men nu rinner de i bägge men de beror bara på att ja har mkt värk å inte förkylning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rumpludd:

Början på en förkylning så börja mitt vänstra öga rinna. Men nu rinner de i bägge men de beror bara på att ja har mkt värk å inte förkylning.

Värk i ögonen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä har vart i trafikolycka å tryckt te nacken så nu när de börjar bli höst å råkallt har ja värk. Går på morfinliknande värktabletter för att lätta av de värsta.


   
SvaraCitera

Mina ögon tåras och slemmar. [smile] Dessutom är jag "knottrig" på insidan. [y] Gammal mascara är boven.

Kan vara värt att byta hörru du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pollenallergisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina ögon "torkar ut" och tårar ibland. Vet ej varför. Om du är orolig är det nog bättre att gå till en doktor än att fiska diagnoser av UM:are [no-no]

edit: oj, läste nu att du ska till vc


   
SvaraCitera

Har alltid så pga har fel på tårkanalerna.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Kan vara värt att byta hörru du.

Har iof en som är ifrån i julas. Kanske är den som är boven. Men det är ju ändå bara ENA ögat som tåras. Och jag målar bara jättelite mascara rätt sällan, så det tar ju ett tag innan den tar slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musicfan12:

pollenallergisk?

kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögoninflammation kanske? Det hade jag när jag var liten och då var det bara i ena ögat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tofu:

Ögoninflammation kanske? Det hade jag när jag var liten och då var det bara i ena ögat.

Jo, har också tänkt på det. Men det rinner inte hela tiden, och då är det helt bra. Men ska ringa VC iaf och kolla om jag kan få komma dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Har alltid så pga har fel på tårkanalerna.


   
SvaraCitera

isola:

Har iof en som är ifrån i julas. Kanske är den som är boven. Men det är ju ändå bara ENA ögat som tåras. Och jag målar bara jättelite mascara rätt sällan, så det tar ju ett tag innan den tar slut.

Man ska byta minst en gång i halvåret. Vill man inte det så ska man ha sminket i kylen.

Mascaran kan ha infekterat ena ögat bara. Bacilluskerna behöver inte ha erövrat ditt andra öga... Än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Man ska byta minst en gång i halvåret. Vill man inte det så ska man ha sminket i kylen.

Allt smink? Endast hört att man ska ha nagellacken där.

ööörkarn:

Mascaran kan ha infekterat ena ögat bara. Bacilluskerna behöver inte ha erövrat ditt andra öga... Än.

ågud[cry]


   
SvaraCitera