Aviseringar
Rensa alla

Taskig kompis som får mig att gråta...


Ämnesstartare

Jag är rödhårig och har många dagar då jag är osäker på mitt utseende. Häromdagen tänkte jag på att många killar med rött hår ofta blir utsatta för mobbning och kallade "ginger", många tar det som en förolämpning inklusive mig. 

Dagen efter taggades jag av en kompis i en post på Facebook där det står något i stil med "Den största spermabanken i världen tar inte emot spermier från rödhåriga män. Varför? Dom svarade att ingen vill ha rödhåriga barn". Den här taggades jag alltså i av en kompis. 

Jag sitter här och gråter för jag mår så dåligt över det och det känns som jag aldrig kommer hitta någon som vill ha mig...jag är så jävla arg på mig kompis att jag vet inte vad jag ska göra! Vad ska jag skriva till henne?

//Sandra


   
Citera
Ämnesstartare

Hon skoja säkert med dig bara, mina kompisar drar liknande skämt om mig och jag bryr mig inte för de skojar bara.


   
SvaraCitera

Skriv att hon borde sluta då du inte tycker att det är rolig längre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

färga håret?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Sandra22: Jag sitter här och gråter för jag mår så dåligt över det och det känns som jag aldrig kommer hitta någon som vill ha mig...j

Jösses, du skulle bara veta hur många som dras till naturligt rödhåriga tjejer! Men det är nog få som pratar om det. Rött hår är jättefint! (Kan tillägga att min pojkvän har det och han har världens finaste hår Rodnar även om han inte tycker det själv) 

Jag tror att din kompis bara skojade. Men oavsett så var det ett riktigt dåligt skämt. Tycker att du ska säga till henne att det inte är roligt när hon skojar om ditt utseende. Om hon inte ändrar på sig, så är det inte mycket till kompis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kioskmannen:
Hon skoja säkert med dig bara, mina kompisar drar liknande skämt om mig och jag bryr mig inte för de skojar bara.

man drar ju endast såna skämt om man vet att kompisen inte bryr sig. dålig stil att göra det om nån mår dåligt över det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kioskmannen:
Hon skoja säkert med dig bara, mina kompisar drar liknande skämt om mig och jag bryr mig inte för de skojar bara.

Jo, men jag är HSP. High Sensitive Person. Tar åt mig av vad allt säger och min vardag är en ständig akt känns det som, att se och uppträda tufft men jag orkar inte spela längre...I dagens samhälle är det ju ett tecken på svaghet att vara högkänslig...:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

PMR:

Jösses, du skulle bara veta hur många som dras till naturligt rödhåriga tjejer! Men det är nog få som pratar om det. Rött hår är jättefint! (Kan tillägga att min pojkvän har det och han har världens finaste hår Rodnar även om han inte tycker det själv) 

Jag tror att din kompis bara skojade. Men oavsett så var det ett riktigt dåligt skämt. Tycker att du ska säga till henne att det inte är roligt när hon skojar om ditt utseende. Om hon inte ändrar på sig, så är det inte mycket till kompis. 

Tack för kommentaren, känns lite bättre. Är HSP (High Sensitive Person) så jag tar verkligen åt mig av allt, det är hemskt. Men vad ska jag skriva i kommentaren? "Inte ok " ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gingers has no soul.

Säg det till din kompis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

omg ÄÄÄÄLSKAR GINGER! Skulle döda för att vara ginger naturligt 


   
SvaraCitera
time
 time

Sandra22:
 
Tack för kommentaren, känns lite bättre. Är HSP (High Sensitive Person) så jag tar verkligen åt mig av allt, det är hemskt. Men vad ska jag skriva i kommentaren? "Inte ok " ?

Tycker du kan säga till henne öga mot öga! Det blir lättare för båda att förmedla känslor då, när man tar det online så hör man inte tonen någon pratar i (vilket kan vara otroligt jobbigt om man är HSP, eftersom det blir omöjligt att urskilja om personen menar att såra en eller inte). Förklara din situation och hur du upplever saken och säg att du helt enkelt inte mår bra av såna skämt. 🙂

Och som andra redan sagt: rött hår är så otroligt snyggt, att folk skojar om rödhåriga är från en otroligt gammal myt om att rödhåriga barn med gröna ögon var häxor, och har således ingen anknytning till verkligheten, det är bara något som hängt med alldeles i onödan. Tänk på familjen Weasley som alla var hjältar Hjärta


   
SvaraCitera

Var glad över ditt röda hår, det är inte många som har fått den gåvan


   
SvaraCitera

Tycker rött hår är det mest attraktiva attributet man kan ha. Tror inte din kompis menade något elakt. Men om du tar upp det lungt och sansat med henne att du är väldigt känslig och att ditt röda hår är någonting du är väldigt osäker över så slutar hon nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Personligen tycker jag att rödhåriga är fett sexiga! Särskilt om de är det naturligt.

Tycker att du ska säga till din "vän" att du inte tycker att det är särskilt roligt oavsett om det var på skoj eller inte... Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturliga ginger's är ju fett fint :O. 
Lyssna inte på vad hon/dem säger, det är fel! 


   
SvaraCitera