Aviseringar
Rensa alla

Taskigt läge?


time
 time
Ämnesstartare

Min kära sambo har haft sin bästa vän på besök från den 28/12 och vännen tänker stanna till den fjärde. Först hade jag massiva problem med detta eftersom jag avskyr att känna mig begränsad innanför mina egna väggar, då jag är en soffpotatis av högre rang och ogillar att inte kunna slappna av framför dåliga romcoms såhär på jullovet.

Fast jag accepterade hans besök som vanligt och det har väl gått ganska bra ändå, har inte direkt flippat eller liknande, men igår var det nyår och den här vännen blev för full och sa precis vad han tyckte om mig när vi var ute på rökpaus. Till saken hör att jag de senaste dagarna har tampats med ont i magen och urinvägsinfektioner hit och dit och till stor del har varit sängliggande, varpå min sambo har kokat te och hämtat jordgubbar och såna grejer.

Det vännen sa i runda drag var att jag utnyttjar min pojkvän för att jag är "för lat för att lyfta upp mitt feta arsle två meter för att gå och koka en kopp te själv" och att jag gör min sambo till en toffel. Jag tror inte han är medveten om att jag varit sängliggande på grund av smärtor, så det kan ju spela in, men det känns ändå knasigt att han kläckte ur sig något sånt.

Jag hade bra svar och argument i huvudet när han pratat klart men när jag öppnade munnen var det enda som kom ut ett stortjutande "UHUHUHU". Vet med mig att jag är lite kontrollerande, så jag är verkligen på helspänn och är rädd för att någon ska toffla för mig. Tycker bara det har varit otroligt snällt av sambon att komma med te och sånt när jag legat och mått dåligt.

Det är lite tryckt stämning härinne just nu och jag är återigen begränsad till sovrummet för jag vet inte hur jag ska reagera. Vet att det här är alldeles jättelångt och osammanhängande, kanske jag mest behövde skriva av mig lite, men vad hade ni gjort i mitt ställe? Pratat med honom? [sad] Skulle så gärna bara få vara i fred hemma nu.


   
Citera

Jag skulle ifrågasatt händelsen och då kanske den ber om ursäkt. Det kanske är en art som blir aggressiv full och eg inte borde dricka.


   
SvaraCitera

Kör ut fanskapet [no-no]
Eller ignorera det som hände [no-no]
Eller prata med sambon din ommet


   
SvaraCitera

Vilken jävla tönt han verkar vara. [shake]


   
SvaraCitera

jag hade nog inte pratat med honom, mest pga att jag inte skulle veta vad jag skulle säga. vet inte heller om du borde prata med honom (kan inte sätta mig in i situationen ens [tard]).
jag hade nog bara stått ut/väntat ut det och sen blivit lättad när han försvann [blush]

jobbigt att du känner dig begränsad dock, om du vill bli av med spänningen kanske du borde prata med honom ändå


   
SvaraCitera

åh, skulle bli så arg på honom. Skulle antagligen vara jätteotrevlig tillbaka och typ skälla ut honom för han uttryckt sig så klumpigt och hänvisat till trapphuset om han ej ber om ursäkt [blush]

vet inte vad som är rationellt att göra tyvärr. :c


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det kanske är en art som blir aggressiv full

Fast han är inte alls aggressiv, tvärtom, när han såg att jag började gråta så tystnade han tvärt och sa något i stil med "Jag och min stora käft" och försökte krama om mig. Men det ändrar ju inte på det faktum att han faktiskt tycker som han gjorde.

Floppsen:

Eller prata med sambon din ommet

Har gjort det, lite grann. Dels tycker han "jo, jag har ju faktiskt gått en hel del och gjort te, men det finns massa positivt med det också och jag har inte heller sagt nej, så wtf" och dels vill han att vi ska sätta oss ner alla tre och prata om det här men jag känner bara instinktivt att jag inte vill prata med människan ALLS just nu.


   
SvaraCitera

frågan är varför han lägger sig i ens. vill han "rädda" din pojkvän från dig eller :C


   
SvaraCitera

Men nej, vilken hemsk situation! [sad]


   
SvaraCitera

Hur svårt kan det vara? Prata med din pojkvän om det han sade och prata med eran "gäst"


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Vilken jävla tönt han verkar vara.

Han är väl snäll egentligen, bara socialt awkward och så är jag jättedålig på att hantera människor under längre perioder, ville verkligen chilla det här jullovet och nu måste man vara värd och presentabel hela tiden (= jag hatar att jag inte får ligga naken på min soffa och titta på romcoms, gråt gråt gråt)

enhimmelskdrog:

jag hade nog bara stått ut/väntat ut det och sen blivit lättad när han försvann

Lutar nog mot detta egentligen, är lite konflikträdd. Vill ej heller att han ska bekräfta åsikten nykter, då försvinner min lilla ursäkt om att han bara slängde det ur sig för att han var full. Iofs skällde han ut min sambo också igår. Jag ogillar när människor prompt måste göra kaoz i huvudet på en.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Macktorsken:

Hur svårt kan det vara?

Jag är konflikträdd till max!

enhimmelskdrog:

vill han "rädda" din pojkvän från dig eller :

Känns lite så. Eller mer att han vill ha sin tuffa killpolare tillbaka som inte gulligullar med en flickvän utan lever livet och festar istället. :<


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Han är väl snäll egentligen, bara socialt awkward och så är jag jättedålig på att hantera människor under längre perioder, ville verkligen chilla det här jullovet och nu måste man vara värd och presentabel hela tiden (= jag hatar att jag inte får ligga naken på min soffa och titta på romcoms, gråt gråt gråt)

Ajo, det är bull. Känner samma när de jag bor med har typ flickvänner eller andra jag inte känner så bra på besök. :/

(inte för att jag brukar ligga naken i soffan iofs)


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Rödingajävel:

(inte för att jag brukar ligga naken i soffan iofs)

Rekommenderar varmt. Det är rätt trevligt.


   
SvaraCitera

hade ignorerat människan

brukar göra så med de jag bor med nu[blush]

mvh otrevlig


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Eller mer att han vill ha sin tuffa killpolare tillbaka som inte gulligullar med en flickvän utan lever livet och festar istället. :<

ja, han kanske saknar sin kompis [blush] hade ju varit lite skillnad om du höll honom hemma och inte lät honom umgås med sina kompisar och ha kul (antar att du inte hindrar honom från det [blush]), för då hade det ju varit lite berättigat iaf.


   
SvaraCitera