Aviseringar
Rensa alla

Taskigt läge?


timeisrunningout:

Jag är konflikträdd till max!

Men ta upp det med din pojkvän. Säg det gästen sade till dig. Och om din pojkvän tycker det stämmer så har ni något att fixa till i förhållandet. Men om han tycker att det eran gäst sa var fel så kommer han stötta dig.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

(= jag hatar att jag inte får ligga naken på min soffa och titta på romcoms, gråt gråt gråt)

Brukar också göra [blush]
Har ej kunnat göra på två veckor. Direkt när jag kommer hem kommer två vänner till mig på besök. Huuhhu. [cry]


   
SvaraCitera

Det bästa är förmodligen att försöka prata med honom. Är han din sambos bästa vän så lär ni ju ses igen, och det lär ju resultera i lite spänd stämning om du inte tar tag i det nu. Bättre att prata om det nu än om fem månader, liksom.


   
SvaraCitera

Så han tycker inte bra om dig? Håll ut, - struntsamma egentligen.. Han har fått fel bild av dig, och det är väl hans egen förlust [cute]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Fast han är inte alls aggressiv, tvärtom, när han såg att jag började gråta så tystnade han tvärt och sa något i stil med "Jag och min stora käft" och försökte krama om mig. Men det ändrar ju inte på det faktum att han faktiskt tycker som han gjorde.

men du fattar ju varför han tycker så, han vet förmodligen inte att du har ont. men folk (inklusive jag) kan tycka att man fungerar rätt bra ändå även fast man har urinvägsinfektion och ont, och då kan man tycka att du verkar lite lat, men om du inte är så annars så.. ah du fattar. tycker du ska ifrågasätta han och berätta hur det eg är, känns nog bättre då, behöver inte bli sådan stor grej av det men det är väll skönt att konstatera det då du verkar vara irriterad över det han sa.


   
SvaraCitera
mynona

Säg helt enkelt, odramatiskt och tydligt, att du har urinvägsinfektion. Det bör sätta saken i perspektiv för honom. [y]

Men i vilket fall som helst är det din pojkvän som själv måste få avgöra vad han tycker är okej att göra i sin relation utan att andra tycker att han blir förtryckt. Alla måste få sätta sina egna regler.

Okej att vänner har rätt att säga vad dom tycker om saker som angår den dom har en kompisrelation till, som vän har man givetvis rätt att bry sig om hur ens kompis har det, men i slutändan är det ändå du och din partner som måste få sätta upp reglerna för ert förhållande.


   
SvaraCitera

För övrigt borde du nog vara medveten om att hans reaktion förmodligen inte är särskilt rimlig. De flesta personer omprioriterar saker när de skaffar sig ett förhållande och börjat umgås mer med sin partner, vilket brukar resultera i att deras vänner känner sig bortprioriterade och väljer att skylla detta på den nya partnern, snarare än deras vän. Det blir ju lättare så.

Om det där var fullständigt obegripligt beror det på att jag är lite full.


   
SvaraCitera

Olle/Olof/v vet om detta? (Förlåt, är dålig på namn)


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Idoufe:

Olle/Olof/v vet om detta? (Förlåt, är dålig på namn)

Ja, han (Olov) visade sitt stöttande genom att hämta mera jordgubbar fast jag inte ligger och har ont längre [blush]

mediakatt:

Om det där var fullständigt obegripligt

Det var alldeles glasklart, tack för de visa orden!

Lounge fact:

kan tycka att man fungerar rätt bra ändå även fast man har urinvägsinfektion och ont,

Ah nej, jag blir helt förstörd av urinvägsinfektion, ligger i fosterställning och lipar tills det känns bättre. [blush]

enhimmelskdrog:

antar att du inte hindrar honom från det

Nej, tvärtom, brukar ju uppmuntra honom till grabbkvällar och partaj så han inte ska tappa kompisar bara för att han blivit sambo, därav min extrema irritation på att någon påstår att jag tvingar honom till toffleri [sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Ja, han (Olov) visade sitt stöttande genom att hämta mera jordgubbar fast jag inte ligger och har ont längre

Snäll! Tror det bästa är att faktiskt prata om det, vet att det är svårt då man ej vill starta konflikter. Men eftersom det endast är han som gjort något fel så kan han ej bli sur på dig.

Du kan ju påpeka lite försiktigt att du är sjuk, kanske kommer en ursäkt därigenom.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Idoufe:

Du kan ju påpeka lite försiktigt att du är sjuk, kanske kommer en ursäkt därigenom.

Kan alltid försöka. Olle föreslog ju ändå att vi skulle sätta oss ner alla tre och prata, det är ju bara jag som krånglar där, för att jag tycker att det låter så onödigt och fånigt, men jag får väl antingen ignorera händelsen eller komma över konflikträdslan för en gångs skull!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det var alldeles glasklart, tack för de visa orden!

Oh, skönt. Jag har lite svårt att avgöra huruvida det jag säger är begripligt eller inte när jag är alkoholpåverkad.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Kan alltid försöka. Olle föreslog ju ändå att vi skulle sätta oss ner alla tre och prata, det är ju bara jag som krånglar där, för att jag tycker att det låter så onödigt och fånigt, men jag får väl antingen ignorera händelsen eller komma över konflikträdslan för en gångs skull!

Jo, förstår dig ganska så mycket. Trots att man själv mår dåligt av att ej veta riktigt så vågar man ej ta itu med det och möta eventuell konflikt.

Hoppas det löser sig på bästa sätt! Förolämpningarna berodde ju på ovetande, typ.


   
SvaraCitera

Röker du också? [tard]

Till saken, när man är gäst är man gäst. Man är inte bara gäst till den man känner bäst i hushållet, utan man är gäst till alla i hushållet. Och då ska man fan veta lite hut och visa respekt för helvete.

Så till lösningen.

Prata med din sambo om det eller sparka ut killen själv.

Hade det varit jag, hade jag kastat ut jäveln på en gång och det hade inte förvånat mig om en knytnäve blivit inblandad. [smile]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

jordgubbar

Mitt i vintern?[sad]

Annars tycker jag inte att det låter så farligt, so what om han tycker din man är tofflig (han är säkert bara avis på er), det är ju endast snällt att ta hand om nån som är sjuk. Låt det va bara.


   
SvaraCitera