Aviseringar
Rensa alla

Tatuera över


lockbete:

hur fick du det? opererad?
blev de nån septum piercing?

opererad ja,förra sommarn.
neeeee,dom har inte öppet idag,ska dit imorrn men har typ bestämmt mig för näsring men är osäker.[sad]jag vill inte va fulare än nödvändigt[sad]


   
SvaraCitera

Tözen:

har typ bestämmt mig för näsring men är osäker.

gör inte! eller gör om du vill och återkom med resultat


   
SvaraCitera

lockbete:

gör inte! eller gör om du vill och återkom med resultat

jag är så osäker![cry]inte så många som tycker septumpiercing är attraktivt[sad]=jag vill gärna ha nån att krama på[sad]


   
SvaraCitera

Blame_Me:

Ehm jag undrar om det är någon som har bilder på taturingar som är över ärr ... Så man ser hur det ser ut innan och efter

Jag har tatuerat över ärr och det märks ej på tatueringen att jag har ärren, men man ser bredvid tatueringen att ärren "försvinner" under tatueringen, men som sagt syns det ej på tatueringen att de finns där.


   
SvaraCitera
saju
 saju

Jag har tatuerat över mina ärr, några av dem iaf, och man ser inte alls att det är ärr under. Funkar skit bra, [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blame_Me:

Ehm jag undrar om det är någon som har bilder på taturingar som är över ärr ... Så man ser hur det ser ut innan och efter. Aa ni fattar nog!

Jag har tatuerat över mina 58 ärr på vänstra överarmen, ser hur bra ut som helst, döljer hur bra som helst - t.o.m. de allra grövsta ärren.

Brukar inte vara några större problem att tatuera ärr, färgen kan dock få dåligt fäste och det kan bli färgskiftningar..

Rådfråga en tatuerare istället för att vända dig till folk som inte har koll.

/Miss Omega


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag ska tatuera en dragkedja vid mitt ärr på magen

coolt!![y]

Stringburka:

Att bara dra på random tatuering över blir nog inte snyggt, men om du har ett stort enstaka kan du göra en gubbe som har ärret som näsa

Nja, lät inte direkt som något jag vill satsa på faktiskt! xP

Kablash__:

där vita som sticker ut 😛

!

Kablash__:

Bifogade bilder

gud va snyggt! [surprised]

Tözen:

hon lät som nutidens emofjortisar=nya skärsår

får jag bara fråga exakt vad som lät som det?? :S
det beror ju på vad som räknas som nya, dom är helt färdigläkta och 2-4år gammla. Och som svar på frågan, jag var blåst och fattade inte vad jag förstörde för mig själv men ja, emo ärr!

Zandra_K:

Jag har tatuerat över ärr och det märks ej på tatueringen att jag har ärren, men man ser bredvid tatueringen att ärren "försvinner" under tatueringen, men som sagt syns det ej på tatueringen att de finns där.

saju:

Jag har tatuerat över mina ärr, några av dem iaf, och man ser inte alls att det är ärr under. Funkar skit bra

vad var det för ärr? har du några bilder på tatueringen? [smile]

styrbjörn:

Rådfråga en tatuerare istället för att vända dig till folk som inte har koll.

ska nog göra det. men tänkte bara om det var någon som hade bilder!


   
SvaraCitera
saju
 saju

Blame_Me:

vad var det för ärr? har du några bilder på tatueringen? [smile]

Keloider pa overarmen. Kanske, men inte pa denna datan.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Beror också på vad för slags ärr det är 😛 Finns ju sånna där som bara är röda och platta och sånna där vita som sticker ut 😛

Jag har bästa tipset!

Jag har massa keloider, dvs mer ärrbildning än normalt, och jag vet att man kan få kortisoninjektioner i ärren, en process som tar tre månader tror jag, samt att man kan få en tight strumpa att dra över, om ärren sitter på arm eller ben. Efter det kanske man kan tatuera över, men jag rekommenderar att köra på kortisongrejen först, ska jag göra.

Kortisoninjektionerna gör så att ärren lägger sig och slutar klia för det kliarhelevetesönderarmarochlår!![mad][mad]


   
SvaraCitera

Är det någon som har före/efter bilder på ärr som har tatuerats över på t.e.x armen? Vore intressant att se, åtminstone hur det ser ut efteråt, skulle göra mig jätteglad!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera