Aviseringar
Rensa alla

tatuerare som tatuerar på en under 18 ?


Ämnesstartare

Hellu !
Jag har sen tidigare en tatuering i nacken men vill nu göra en till. Den ja gjorde innan var inte i sverige. Målsman går med på det, men är det någon som vet nån som tatuerar under 18 år ? Jag ska inte göra nånting stort...[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Nej. Vänta tills du är 18. Småflickor ska inte tatuera sig. [rolleyes]


   
SvaraCitera

prinsessa:

men är det någon som vet nån som tatuerar under 18 år ?

Finns inga, tur det!


   
SvaraCitera

Ett ordspråk på latin, eller.


   
SvaraCitera

prinsessa:

Jag ska inte göra nånting stort...[love]

måste bara säga detta så du lär dig nåt. bra tatueringar är inte billiga och billiga tatueringar är inre bra. alltså det är skamligt att se folk med små gaddningar och va fan tänker du när du vill gadda dig innan 18. man måste va dum i huvudet. (detta är en personlig åsikt som.)


   
SvaraCitera

Skärp dig.


   
SvaraCitera

Skärp dig? Vafan är ni för jävla typer att döma. Det kan faktist vara en tatuering med sjukt mycket innebörd så alla ni som inte gillar att hon ska gadda sig håll käften asså.

Och ja det finns tatuerare som tatuerar folk under 18. Vet ett par som gör det. Men frågan är då var du bor?

Och till alla er som säger att det inte är lagligt verkar inte vara så pålästa. Känner 2 social sekreterare som säger att det är okej att tatuera sig om man är under 18.
Jag skaffade 3 tatueringar när jag var under 18 så det är inga problem. Och nu kommer nån moralkärring säga '' Men det blev inte bra. '' Eller '' Men du kommer ångra dig '' Dom blev bra som satan. Och nej jag lär inte ångra mig för dom har en sån jävla innebörd.


   
SvaraCitera

Blattesvin:

Och till alla er som säger att det inte är lagligt verkar inte vara så pålästa. Känner 2 social sekreterare som säger att det är okej att tatuera sig om man är under 18.
Jag skaffade 3 tatueringar när jag var under 18 så det är inga problem. Och nu kommer nån moralkärring säga '' Men det blev inte bra. '' Eller '' Men du kommer ångra dig '' Dom blev bra som satan. Och nej jag lär inte ångra mig för dom har en sån jävla innebörd.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är, som blattesvin sa, inte olagligt eller så att tatuera sig i Sverige om man är under arton år. Den enda anledningen till att en seriös tatuerare inte gör det är för att man inte är myndig, alltså inte en vuxen "by-default" (så att säga)[wink] Är man under arton är man ju fortfarande ett barn.


   
SvaraCitera

peter93:

va fan tänker du när du vill gadda dig innan 18. man måste va dum i huvudet.

Jag har alltid undrat över alla dessa grejer som man måste vara arton år gammal för att få göra, blir man automatiskt mogen & förstår innebörden i allting när man blir arton år gammal eller ??? Hälften av alla som jag känner som är över arton är fan mer dumma i huvudet än jag, & jag är 14.


   
SvaraCitera

Yokisuu:

blir man automatiskt mogen & förstår innebörden i allting när man blir arton år gammal eller

nej då. Skillnaden är att du i laga mening får ta egna beslut. Den mentala mognaden spelar ingen roll (om man nu inte är omyndigförklarad).


   
SvaraCitera

Yokisuu:

Hälften av alla som jag känner som är över arton är fan mer dumma i huvudet än jag, & jag är 14.

du har rätt, vi borde höja myndighetsåldern.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

du har rätt, vi borde höja myndighetsåldern.

Men ååhh xD Hahha ^^ Jag menar bara att alla som är under arton inte är helt dumma i huvudet & inte vet någonting, för dom flesta säger typ - men det vet väl inte du, du är ju under arton. - & en massa andra saker. Undrar bara ifall om man når en ''övre intelligens'' när man fyllt arton, får man reda på en massa grejjor då??? Hahha xD


   
SvaraCitera

Yokisuu:

Jag menar bara att alla som är under arton inte är helt dumma i huvudet & inte vet någonting

bevisa det


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

bevisa det

Men fan vad jobbig du blev då xD Du vill väl bara vara jobbig?? Du vet ju själv att det finns folk som är smarta & kunniga i något ämne som är under arton, tänk efter lite nu [wink]


   
SvaraCitera