Aviseringar
Rensa alla

Tatuering 15 år?


Ämnesstartare

Jag har alltid viljat tatuera mig, ända sedan jag var 8. Mina föräldrar säger att jag får när jag fyller 15, vilket är ett o ett halvt år kvar. De vet bra tatuerare, som är seriösa. Och, jag vill tatuera en text som betyder mycket för mig, jag är säker eftersom att jag har ju ett tag att fundera till men jag har ett citat i huvudet som jag vill tatuera, och jag har viljat ha den sen jag var 10 så jag gissar att jag inte kommer att ändra mig.

Min fråga är nu om det finns några risker.. Som att den blir ful (dock jag har växt färdigt) eller infektioner.. (Mina föräldrar har båda tatuerat sig hos denna studio, så de är noga med hygien n what not)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vänta tills du blir äldre. Din kropp finns kvar.


   
SvaraCitera

känner två gravida brudar som tatuerat djur på höften/ljumsken, dessa kanske ser kul ut när ungen är ute osv.


   
SvaraCitera

men beror väl hurmkt tilldu växer ochvar du sätter den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast jag kom på vad jag ville tatuera när jag var runt sexton och är fortfarande nöjd med den. Men jag väntade tills jag lagligen fick, iof.
Och ja, att tatuera höfter och mage är nog en rätt dålig idé, även om det är väldigt fint på vissa (läs malber).


   
SvaraCitera

isola:
Fast jag kom på vad jag ville tatuera när jag var runt sexton och är fortfarande nöjd med den. Men jag väntade tills jag lagligen fick, iof.
Och ja, att tatuera höfter och mage är nog en rätt dålig idé, även om det är väldigt fint på vissa (läs malber).

ja gu, åh. va haru för tattoo va isofiso


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

ja gu, åh. va haru för tattoo va isofiso

den haru väl sett? du är så senil


   
SvaraCitera

isola:

den haru väl sett? du är så senil

ne inte va ja minns och ja :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

ne inte va ja minns och ja :C

påminn mig så ska jag fota'n


   
SvaraCitera

isola:

påminn mig så ska jag fota'n

fota'n


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den största risken är att du ångrar dig om några år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

påminn mig så ska jag fota'n

La inte du upp en bild i min tatuerings-tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

La inte du upp en bild i min tatuerings-tråd?

Minns inte, men kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BabyH: De vet bra tatuerare, som är seriösa.

Finns inga seriösa tatuerare som tatuerar minderåriga, även om de har målsmans tillåtelse. Bara för att du är säker på idag att du inte kommer att ångra dig är det inte säkert att du kommer att känna likadant när du är 45.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Men jag väntade tills jag lagligen fick, iof.

Rent lagligt får man tatuera sig när man är nyfödd. 18-årsgränsen är bara en rekommendation.


   
SvaraCitera