Aviseringar
Rensa alla

Tatuering + framtida jobb


Ämnesstartare

Alltså jag ska tatuera mig på halsen, men några jag snackat verkar tycka att det är en dålig idé pga framtida jobb. Men är det verkligen så seriöst, jag menar bryr sig chefer verkligen så mycket? Var väl mer för, ingen bryr sig väl längre? Dessutom är jag galet trevlig så jag borde ju kunna komma runt det? :S Folk får det att låta som att jag aldrig kommer få jobb om jag skulle ha en tatuering där.

Någon som blivit negativt bemött inom jobblala pga tatueringar?


   
Citera
Åtta

Har också tänkt på det. Okej att man kanske inte vill ha någon med snoppar tatuerade i ansiktet att jobba som försäljare, men i övrigt spelar det väl för i helvete ingen roll? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl om du ska jobba med människor som dörrförsäljare eller undersköterska som det inte är så passande, men nu när du är en liten liten tjej så tror jag iofs inte att det gör något ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lycka till att få ett jobb nuförtiden ändå.
När allt blir som i mad max 2 the road warrior vinner den med flest tats, go for it! [mad][mad]


   
SvaraCitera

Beror ju på vad det är för en tatuering. Tycker det är lite överreaktion att man går efter utseendet till vissa jobb >_>


   
SvaraCitera

emery:

Någon som blivit negativt bemött inom jobblala pga tatueringar?

Att göra en dålig tatuering är ett ganska kraftigt tecken på att vara oansvarig. Du kan nog klara dig ganska bra så länge det inte är något omoget, vilket det i flesta fall är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nejmennej raring. Inte på halsen 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror faktiskt inte det är sådan bra idé i jobbsökandet.. vissa chefer är lite som de är och ibland väldans gammalmodiga. Har aldrig blivit nekad pga tatuering (för jag har ingen) men på ett jobb så sa hon att jag fick lov att ta ur min tungpiercing för att få jobba där så. Ska väll se "anständigt" ut, vilket inte en tatuering på halsen gör. Tror ärligt att det kommer bli problem med den, även om man vill annat. Svårt att dölja med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

men i övrigt spelar det väl för i helvete ingen roll? [shake]

Eller hur! :S Bläh.

Conny:

men nu när du är en liten liten tjej så tror jag iofs inte att det gör något ändå.

För det kommer ju inte vara där när jag blir vuxen, eller va? :/
Och det borde ju inte spela någon roll även om jag skulle bli sköterska. Urk 🙁

Tickstart:

Lycka till att få ett jobb nuförtiden ändå.

Jag är ganska bra på det. Nej men... jobbar som extraanställd nu och är ganska stor chans att jag får fast jobb om något år.

cady:

vilket det i flesta fall är.

Nej det tycker jag inte? :O

Budolicious:

Nejmennej raring. Inte på halsen 🙁

Varför tycker du inte det?

Lounge fact:

Jag tror faktiskt inte det är sådan bra idé i jobbsökandet..

Tror du veeeeerkligen det. Isf skiter jag i sånna jobb som inte skulle vilja ha mig bara pga det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Tror du veeeeerkligen det. Isf skiter jag i sånna jobb som inte skulle vilja ha mig bara pga det.

Jag tror veerkligen det.. och det kanske är lätt att skriva att du skiter i sånna jobb men jobb flödar inte direkt och tänk om det finns ett jobb i framtiden du veeerkligen verkligen vill ha, och så nekas du pga det. De är dumma i huvudet som nekar dig pga tatueringen men du går fortfarande misste om det jobbet du verkligen ville ha. Den kommer ju alltid sitta där, ingenting man bara plockar ur direkt. Så tänker jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte ens vilja ha jobb där jag inte får se ut som jag vill. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Varför tycker du inte det?

givetvis bara en personlig åsikt. Men jag har aldrig sett någon hals/ansiktstatuering som inte sett ut som fan. Eller alltså, klart själva grejen kan vara snygg, men placeringen pajar det :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

tänk om det finns ett jobb i framtiden du veeerkligen verkligen vill ha, och så nekas du pga det. De är dumma i huvudet som nekar dig pga tatueringen men du går fortfarande misste om det jobbet du verkligen ville ha.

Om jag hittar ett jobb jag verkligen vill ha så kommer det ändå vara ett jobb inom musik eller film eller media, fattar du? Och såna människor nekar inte pga tatuering. Jag vet inte, jag har så svårt för att liksom... "put my life on hold" pga framtiden.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Eller alltså, klart själva grejen kan vara snygg, men placeringen pajar det :C

Nej det kommer bli så jävla vackert alltså.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

För det kommer ju inte vara där när jag blir vuxen, eller va? :/

Jo, men du förblir liten och oskyldig. hehehe

emery:

Och det borde ju inte spela någon roll även om jag skulle bli sköterska. Urk 🙁

Vem vet, gamla tanter och sådant skräp kanske inte vill bli behandlade av råskinn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Jo, men du förblir liten och oskyldig. hehehe

[bigsmile]

Conny:

inte vill bli behandlade av råskinn.

XD


   
SvaraCitera