Aviseringar
Rensa alla

Tatuering på axeln/ryggen


Ämnesstartare

Jag ska alltså och fixa en tatuering nu på onsdag. Det ska vara ett datum skrivet med romerska siffror. Den ska sitta där på ryggen "under axeln" och den ska inte vara så farligt stor, men är det ett ställe som är känsligt? Jag fick tid så snabbt att jag typ inte hann förbereda mig alls, haha. Så nu undrar jag det som så många alltid gör: gör det ont? Jag har ganska hög smärttröskel, men ändå blir jag så nervös. ..:s Jag har tungpiercing också och det tyckte jag att inte gjorde så ont. 🙂


   
Citera

jenuuuh:

men är det ett ställe som är känsligt?

Vet itne ens varför jag svarar, har ingen tatuering. Men har hört att på ställen med mindre underhudsfett gör det mer ont ( t ex fotrygg, revben), men även att nedre magen ska göra ont för att det liksom är känsligt där. = tror det är ganska individuellt.

men testa att nypa dig lite där och se om du är känslig! [bigsmile]


   
SvaraCitera

har hört av en vän som tatuerade ett fult citat över ryggraden längst ner i nacken/högst upp på ryggen att det kändes som att de tog en kniv och rev runt "men det var det värt".


   
SvaraCitera

Beror på vad du har att jämföra med[wink] Har ej koll på hur ont det gör att pierca tungan [crazy]


   
SvaraCitera

elverpigen:

har hört av en vän som tatuerade ett fult citat över ryggraden längst ner i nacken/högst upp på ryggen att det kändes som att de tog en kniv och rev runt "men det var det värt".

soft fan

OnT:
Det är olickckckca från person till person
Ta med dig något att krama hårt om med handen


   
SvaraCitera

Jag kan inte påstå att det gör speciellt ont. Man står ut så var inte orolig. Har man tatueringar med mycket skuggningar som jag har så kan det bli jobbigt, eftersom då håller man ju på mycket på samma ställe, tänk dig att någon kliar dig på ex armen på samma ställe en lång stund, efter ett tag så vill man bara ha bort den som kliar för att det blir obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar för svaren! Och om alla andra som har tatuering har klarat det borde väl jag också [smile]


   
SvaraCitera

jenuuuh:

Den ska sitta där på ryggen "under axeln" och den ska inte vara så farligt stor, men är det ett ställe som är känsligt?

Jag har en tatuering på ryggen som tog cirka 1.30 timme att göra och det gjorde inte alls ont :). Har även en på bröstet och en på magen och det kändes som in i helvete! Men ryggen som sagt klarar du utan problem :)! Det lovar jag!


   
SvaraCitera