Aviseringar
Rensa alla

Tatuering på magen - Viktnedgång/uppgång?


Ämnesstartare

Att tatueringar på magen blir uttöjda och kan "spricka" när man går upp i vikt vet jag. Men vad händer om man går ner i vikt, blir de smalare då? :O haha.

Och om man tex. blir gravid och sedan tappar "extra vikten" igen, hur mår tatueringen då? Blir den väldigt konstig eller går det lätt att fixa till den genom att fylla i och så?

Ska göra en på magen snart, så undrade bara lite 😛 Har en i nacken sedan innan.... om någon ville veta.


   
Citera
Ämnesetiketter

Självklart blir tatueringen ful om huden blir sladdrig eller töjs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Självklart blir tatueringen ful om huden blir sladdrig eller töjs

Det var det jag redan visste. Men om man tappar vikten igen och får tillbaka samma elastisitet (stavning) i huden, kan tatueringen bli missformad då eller får den tillbaka sin vanliga form? Och det viktigaste: Är det relativt lätt att fixa till den?

Och det jag egentligen undrade mest över var när man bara går ner i vikt, inte spec mkt men ett par kg, för det har jag inte hört någonting om. Nu snackar vi hud som fortfarande har kvar samma elastisitet som från början, jag är 16 (strax 17) år så min hud följer med ganska bra när jag går upp- och ner i vikt xP


   
SvaraCitera

Du har inte tänkt tanken att fråga tatueraren? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måla på en uppblåst ballong, släpp ut luften.
måla på en tom ballong, blås upp den.
vad ser du?


   
SvaraCitera

DeadSerious:

fortfarande har kvar samma elastisitet som från början, jag är 16 (strax 17) år så min hud följer med ganska bra när jag går upp- och ner i vikt xP

du hade inte tänkt bli äldre?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha nejnej.. Jag tatuera mig på sidan av magen förra veckan.. Det är ingen fara med det.. hur många tatuerar sig inte på magen nu egentligen?


   
SvaraCitera

tror den blir ful och konstig om du jojo-bantar


   
SvaraCitera

kommer bli jätte bra med tiden [rolleyes]


   
SvaraCitera

escapethepain:

Haha nejnej.. Jag tatuera mig på sidan av magen förra veckan.

men oj, en hel veckas erfarenhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men oj, en hel veckas erfarenhet

ojj ja.. MEN inte fan skulle jag tatuera mig på magen om det skulle finnas massor risker att den skulle bli ful/ förändrad eller nått skit... jag är också bara 17 snart.. Det blir bra. (=


   
SvaraCitera

Den kommer tappa formen om man blir gravid, sen när du blir smal igen så kmr den se rubbad ut 😀 Föreslår att du inte tatuerar magen om du planerar att bli gravid senare.


   
SvaraCitera

escapethepain:

ojj ja.. MEN inte fan skulle jag tatuera mig på magen om det skulle finnas massor risker att den skulle bli ful/ förändrad eller nått skit.

Kablash__:

Den kommer tappa formen om man blir gravid, sen när du blir smal igen så kmr den se rubbad ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Den kommer tappa formen om man blir gravid, sen när du blir smal igen så kmr den se rubbad ut

Just därför jag har den på sidan av magen,Nästan närmare ryggen än magen...


   
SvaraCitera

escapethepain:

Just därför jag har den på sidan av magen

då kallas det höft


   
SvaraCitera