Aviseringar
Rensa alla

Tatueringar


Ämnesstartare

Tja om 2 år då är jag 18 !! Då funderar jag på att skaffa mig en tatuering på armen för att det är snyggt o ha någon tatuering på armen,men  ska jag göra det när jag har fyllt 18 eller ska jag vänta vad tycker ni? Vad ska jag tatuera in? Varför är det så dyrt?   Många tatuerar sig idag!,gör det ont?   🙂


   
Citera
Gems
 Gems

Kom på något som du vill tatuera. Gör upp en plan hur de ska se ut. Vänta sedan. Tycker du fortfarande om din idé när du fyller 18 så ser jag ingen anledning att vänta längre med tatueringen.


   
SvaraCitera

"Gör det ont?" förmodligen, men om du ens tvekar på att göra den pga smärta så ska du inte göra den.


   
SvaraCitera

Om du verkligen vill det så varför inte? Men se till att du valt en tatuering som du verkligen vill ha, något som kanske symboliserar något viktigt i ditt liv? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det ont? Här har du svaret:
It-gets-funnier-the-longer-you-stare-at-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tatuera in illuminati symbolen


   
SvaraCitera

Tycker verkligen du borde vänta tills du är 18, då inget seriöst ställe tatuerar någon under den åldern. Det kostar mycket för att det är ett jobb som vilket som helst. Ja, det gör ont, men det är inte ogenomförbart. Jag gjorde min på axeln, så vet inte hur det känns på armen, men tror att det är ett relativt "snällt" område då det inte finns hårda ben på samma sätt som i en axel och då huden inte är särskilt känslig där.

Kan inte säga vad du borde tatuera in, det är ju du som ska leva med den resten av livet.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det är klart att det känns, det är ju en nål som penetrerar din hud. Ifyllnadsnålen kändes värst tycker jag. Gör noga research på den studio och tatuerare du väljer. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

   
SvaraCitera
mens
 mens

både lite egen och lite egenkär men en true artist får väl vara så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strawbeerry:
Tycker verkligen du borde vänta tills du är 18, då inget seriöst ställe tatuerar någon under den åldern. Det kostar mycket för att det är ett jobb som vilket som helst. Ja, det gör ont, men det är inte ogenomförbart. Jag gjorde min på axeln, så vet inte hur det känns på armen, men tror att det är ett relativt "snällt" område då det inte finns hårda ben på samma sätt som i en axel och då huden inte är särskilt känslig där.

Kan inte säga vad du borde tatuera in, det är ju du som ska leva med den resten av livet.

Men kan man leva utan det men då har man ju ingenting på armen :/


   
SvaraCitera

Danne_cars: Men kan man leva utan det men då har man ju ingenting på armen :/

Fattar inte vad du menar Förvirrad Menar inte att "du borde inte tatuera dig för du måste leva med det hela livet" utan menar att du själv borde bestämma VAD du vill tatuera då det är just du som ska leva med tatueringen i hela ditt liv. Vi har ingen aning om vad du gillar, och därför är det svårt att ge tips på vad du ska tatuera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strawbeerry:

Fattar inte vad du menar Förvirrad Menar inte att "du borde inte tatuera dig för du måste leva med det hela livet" utan menar att du själv borde bestämma VAD du vill tatuera då det är just du som ska leva med tatueringen i hela ditt liv. Vi har ingen aning om vad du gillar, och därför är det svårt att ge tips på vad du ska tatuera.

asså jag enar att jag inte kanske vill göra det för att det gör ont o sånt men asså de är ju snyggt o ha något på armen en år huden bra  när man tatuerar den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strawbeerry:

Fattar inte vad du menar Förvirrad Menar inte att "du borde inte tatuera dig för du måste leva med det hela livet" utan menar att du själv borde bestämma VAD du vill tatuera då det är just du som ska leva med tatueringen i hela ditt liv. Vi har ingen aning om vad du gillar, och därför är det svårt att ge tips på vad du ska tatuera.

asså jag enar att jag inte kanske vill göra det för att det gör ont o sånt men asså de är ju snyggt o ha något på armen men mår huden bra  när man tatuerar den?


   
SvaraCitera

Danne_cars: asså jag enar att jag inte kanske vill göra det för att det gör ont o sånt men asså de är ju snyggt o ha något på armen men mår huden bra  när man tatuerar den?

Alla är ju olika, men jag tyckte definitivt inte att det gjorde SÅ ont. Det är ju ett öppet sår i början, men så länge du tar hand om det ska det inte vara några problem. Glad


   
SvaraCitera