Aviseringar
Rensa alla

Tatueringsidé


Ämnesstartare

Jag sitter och knåpar på en tatueringsidé och har gjort det under ett år nu... Främsta motivet kommer vara ett träd, vars ena sida är i full blom och andra sidan stendöd. Ur trädets rötter tänker jag att mitt efternamn kommer bildas fram. Även vid stammens botten tänker jag ha en liten pojke som tittar upp mot den döda sidan. Jag vet dock inte om jag vill ha en mer "cartoony"-look på honom likt karaktären från indiespelet Limbo. Eller en realistisk look, då resten av trädet ska vara neorealistiskt med gott om detaljer.

Till kakan dock, så funderar jag även på att inkludera citatet "You can choose happiness, but happiness cannot choose you", på något sätt i tatueringen som inte syns vid första anblick, men som syns om man tittar närmare. Förslagen jag har nu är att antingen bilda texten i stammen, i trädkronan eller i en slags ring runt trädet.

Är det någon som har något förslag på detta, eller övriga synpunkter om tatueringen som helhet?


   
Citera
Ämnesetiketter

Av någon anledning kom jag att tänka på Kalle från Kalle & Hobbe när du skrev "cartoony" och "liten pojke". Men det är ju bara för att han är den bästa pojken att ha tecknats, någonsin. Det går ju dock inte riktigt ihop sig med det övriga temat. [rolleyes]

...nu vill jag tatuera in ett Kalle&Hobbe-motiv. [blush]


   
SvaraCitera

Rita, rita, rita, så kommer du snart fram till vilket som du tycker blir bäst.


   
SvaraCitera

Känner igen din avatar, har du varit här förut?


   
SvaraCitera

S3ON:

Känner igen din avatar, har du varit här förut?

Du tänker på JohnnyBravo.


   
SvaraCitera

förlåt, men jag förstår verkligen inte grejen med att tatuera in sitt namn/efternamn. typ "vad var det jag hette nu igen?!" *kollar* "just det ja!". nä, fan.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

JohnnyBravo

I see.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

JB Den Andre:

syns vid första anblick, men som syns om man tittar närmare

Låter väldigt knepigt. Fina detaljer blir snart suddiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Rita, rita, rita, så kommer du snart fram till vilket som du tycker blir bäst.

Jag är hemskt talanglös när det kommer till tecknande, så jag har funderat på att antingen tala direkt med en tatuerare för att se vad denne kan knåpa ihop, eller gå genom en av mina talangfulla vänner först, då jag är garanterad på att jag kommer vilja göra mer än en ändring från första bild.

sjukhus:

förlåt, men jag förstår verkligen inte grejen med att tatuera in sitt namn/efternamn. typ "vad var det jag hette nu igen?!" *kollar* "just det ja!". nä, fan.

Well... Om jag får försöka förklara mig i själv i försvar? Så jag ser tatueringen så är det en symbol för livet och min syn på detta. Hur den det är en död sida och en levande sida, är i sammankoppling med mina oerhört stora problem för nostalgi. Den unga pojken symboliserar mig själv vid en tidig ålder där jag var rädd för att växa upp, men ändå var lite spänd över om saker skulle kunna förändras. Allt detta är vidare senare starkt kopplat till min familj (vems liv är inte?) och jag är säker på att detta problem kommer från den. Dvs, rötterna av problemet är min familj, mitt efternamn. Då jag dessutom har ett relativt unikt efternamn och ovanligt i Sverige, kommer det inte nödvändigtvis löpa risk för att bli corny.

Så det har inte överhuvudtaget med att göra att jag ska komma ihåg vem jag är om jag skulle få minnesförlust eller något annat sånt övermelodramiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Låter väldigt knepigt. Fina detaljer blir snart suddiga.

Knepigt har jag inte något emot då jag är perfektionist, så det bästa kommer bara att duga. Men hur menar du att de blir snart suddiga? Med tiden eller? Jag är rätt totalt ny inför tatueringar, så försöker lära mig allt viktigt på närmast minimal tid.


   
SvaraCitera

JB Den Andre:

Med tiden eller? Jag är rätt totalt ny inför tatueringar, så försöker lära mig allt viktigt på närmast minimal tid.

Ja det blir ju inte så skarpt från första början så små detaljer är nog bäst att undvika.
Och sen med tiden ja. Kolla in några gamla tatueringar så ser de ju rejält risiga ut. Men i och för sig, antar att man kan gå och fixa till dem (men det kostar ju det med).


   
SvaraCitera

Tatuera en adamsdräkt [cool]


   
SvaraCitera

JB Den Andre:

Så det har inte överhuvudtaget med att göra att jag ska komma ihåg vem jag är om jag skulle få minnesförlust eller något annat sånt övermelodramiskt.

nej, det hoppas jag, men det är egentligen den enda anledningen jag kan komma på gällande att skaffa namntatueringar. men eftersom att du inte ska tatuera in "ANDERSSON" längs din arm i en massiv font så kan jag väl acceptera det.


   
SvaraCitera

JB Den Andre:

Jag är hemskt talanglös när det kommer till tecknande, så jag har

Nu handlade det kanske inte o att rita upp den slutgiltiga tatueringe utan snarare om att skissa på det så att du åtminstone vet vad du tycker ska vara emd av alla dina ideer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Tatuera en adamsdräkt [cool]

.. En what now..?


   
SvaraCitera