Aviseringar
Rensa alla

Tatueringsstudio/Tatuerare i Dalarna


Ämnesstartare

Funderar lite på om det är någon människa som kan tipsa om en bra tatueringsstudio i Dalarna, möjligen bort mot Sandviken och Gävle eller någonstans hyfsat nära Dalarna. Det ska gärna vara en tatueringsstudio som tillåter att tatuera någon som är under 18 (mindre än ett år dit) MED föräldrars tillstånd. Det är en seriös tatuering som jag har tänkt på länge. Kommer vara noga med att tatueraren är bra då tatueringen är väldigt detaljerad, vill alltså ha den så bra som det bara går! Alla tips är välkomna! [bigsmile]


   
Citera

finns ingen studio i dalarna

källa: google


   
SvaraCitera
penja

Fingerprints:

finns ingen studio i dalarna

hahaha [bigsmile]

men tja vet inte, har polare som är tatuerade och under 18, eller åtminstone var under 18 när de skaffade dem. hör runt lite med dina kompisar, säker på att nån har koll på tatueringsstudior där du bor. vill inte direkt rekommendera någon då jag själv inte är tatuerad. men jag bor i ludvika iaf, i dalarna.


   
SvaraCitera

justlikeuus:

Det är en seriös tatuering som jag har tänkt på länge. Kommer vara noga med att tatueraren är bra då tatueringen är väldigt detaljerad

önskar dig lycka till med att sålla agnarna från vetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

hahaha men tja vet inte, har polare som är tatuerade och under 18, eller åtminstone var under 18 när de skaffade dem. hör runt lite med dina kompisar, säker på att nån har koll på tatueringsstudior där du bor. vill inte direkt rekommendera någon då jag själv inte är tatuerad. men jag bor i ludvika iaf, i dalarna.

Ja, jag har hört runt lite. Har fått höra att Fetto Tattoo tatuerar folk under 18 med tillstånd. Men jag är väldigt sugen på att gå till Temple of Art, ska dit och höra på måndag vad dom har för "regler". Annars har jag kikat på True Heart Tattoo som ligger i Ludvika, du har ingen aning om hur dom är osv? Kikat på deras hemsida och iallafall en utav killarna är riktigt duktig!


   
SvaraCitera
penja

justlikeuus:

True Heart Tattoo

är duktiga! men, man måste vara över 18 där.

finns en annan studio i ludvika, på parallelgatan, carlavägen, där man kan vara under 18. men skulle ej rekommendera dem. de funkar om man bara ska göra en mindre text eller så.

vad ska du ha för tatuering btw? spanar själv på massa olika tatueringar, och har tänkt tatuera mig fram över [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, de var synd! För dom verkar väldigt seriösa och duktiga annars.

Det är en tiger, faktiskt.. Kan länka där de finns bild på den så kan du se 🙂 Ja, det är ju snyggt som tusan så det gör du rätt i tycker jag 🙂

http://justlikeuus.devote.se/blogs/16165330/fin.htm#WriteComment
Där finns bilden på tatueringen, sen funderar jag även på att göra något runtom den så den ser lite mer "livlig" ut eller hur jag ska förklara.

4d3f1f55a18f00a558d09f6826f54405.jpg


   
SvaraCitera

fetto tattoo är väl ett namn som brukar dyka upp, finns fan tre studior på samma gata i borlänge typ


   
SvaraCitera

ska du göra den där bör du verkligen gå till ett riktigt bra ställe. annars kommer du bli besviken. så ta inte första bästa.


   
SvaraCitera
penja

justlikeuus:

Åh, de var synd! För dom verkar väldigt seriösa och duktiga annars.

ja, det stämmer! är det långt tills du fyller 18?

justlikeuus:

Där finns bilden på tatueringen

ah okej, vart får tigern hamna?


   
SvaraCitera
penja

dazed:

borlänge

känns som man kan tatuera sig precis överallt i borlänge!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

fetto tattoo är väl ett namn som brukar dyka upp, finns fan tre studior på samma gata i borlänge typ

Ja, funderar på de. Borlänge har rätt många studior, svårt att veta vilka som är duktiga och inte 🙂


   
SvaraCitera

penja:

känns som man kan tatuera sig precis överallt i borlänge!

tror det har att göra med att staden at heart består av en färgstark kombination av turkar och gammalt hederligt folkhems-white trash


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

ska du göra den där bör du verkligen gå till ett riktigt bra ställe. annars kommer du bli besviken. så ta inte första bästa.

Jo, jag vet! Därför jag försöker få lite tips och se om någon vet, har kikat runt väldigt mycket väldigt längre. Annars får jag ta och åka till Miami eller La, haha.. nejdå. Men man kanske får ta en tripp lite längre bort i Sverige för att inte bli besviken 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

ja, det stämmer! är det långt tills du fyller 18?

ah okej, vart får tigern hamna?

Mjo, fyller 18 i Juli så, de är 11 månader kvar ungefär 😉 Sen var det meningen att jag ville göra den nu mot hösten/vintern.. Skippar helst att tatuera mig när det är sommar.

På ryggen, antingen vid skulderbladet eller mellan skulderbladen.


   
SvaraCitera