Aviseringar
Rensa alla

Te mot ont i halsen!?!


Ämnesstartare

Jag har riktigt ont i halsen just nu och man har ju alltid hört att te ska vara bra att dricka då, men grejen är att jag inte gillar te! Kan man lära sig att dricka det? Är det någon som har tips på något annat som kan lindra halsont?


   
Citera
time
 time

Valle:

Kan man lära sig att dricka det?

Alltså, det finns ju så sjukt många olika tesmaker, du kan ju knappast ha provat dig genom hela sortimentet, speciellt om du inte fått en bra första upplevelse. [cute]

Jag skulle säga att tepås-te är något man antingen gillar eller ogillar, men "riktigt" te (det vill säga, sånt man köper i kaffeaffärer som typ Sibyllans, som är från teplantor i typ Indien eller så) är något som man lär sig dricka, precis som med kaffe.

Men ja, te är jättejättejättebra när man har ont. Bästa vore om du listade frukter/bär du gillar, eller godissmaker, och sedan valde te utifrån det. [cute]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Känner att jag verkligen totalmisslyckades med att förklara vad "riktigt" te är. Gah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valle:

Är det någon som har tips på något annat som kan lindra halsont?

te kan lindra lite för stunden, men vill man ha rejäl smärtlindring krävs det värktabletter eller alkohol, eller min favorit en rejäl dos cannabis[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Alltså, det finns ju så sjukt många olika tesmaker, du kan ju knappast ha provat dig genom hela sortimentet, speciellt om du inte fått en bra första upplevelse.

Nej jag har inte provat så många olika sorter, bara lite olika sorters te i påse.

timeisrunningout:

Bästa vore om du listade frukter/bär du gillar, eller godissmaker, och sedan valde te utifrån det.

Älskar passionsfrukt, men tror ju knappast att det finns te som smakar det...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

timeisrunningout:

Känner att jag verkligen totalmisslyckades med att förklara vad "riktigt" te är. Gah

Nej jag förstod [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Paranormal_Cannabis:

te kan lindra lite för stunden, men vill man ha rejäl smärtlindring krävs det värktabletter eller alkohol, eller min favorit en rejäl dos cannabis

Det tror jag nog att jag hoppar över, men tack för tipset [crazy]


   
SvaraCitera

koka vatten och ha i honung - överlägset bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

koka vatten och ha i honung - överlägset bäst.

Okej tack för tipset [smile]


   
SvaraCitera
time
 time

Valle:

Älskar passionsfrukt, men tror ju knappast att det finns te som smakar det...

Finns det visst. Har sett. Finns till och med te som smakar champagne, det är hur gott som helst och finns på NK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valle:

Det tror jag nog att jag hoppar över, men tack för tipset

haha misstänkte det, funkar gör det iallafall[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Finns det visst. Har sett. Finns till och med te som smakar champagne, det är hur gott som helst och finns på NK.

Gogglade faktiskt lite snabbt på det och du har rätt. Det verkar ju finnas hur många olika sorters te som helst! Synd bara att ICA säkert bara har de vanliga sorterna...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Paranormal_Cannabis:

haha misstänkte det, funkar gör det iallafall

Har du provat? [crazy]


   
SvaraCitera
Tyrael

Det mesta téet är gott med 4 sockerbitar i.
Kör på det.


   
SvaraCitera

Valle:

Gogglade faktiskt lite snabbt på det och du har rätt. Det verkar ju finnas hur många olika sorters te som helst! Synd bara att ICA säkert bara har de vanliga sorterna...

Bor du i Stockholm? Kolla Te-stugan i Odenplan. Vet att Uppsala har en tebutik i en av sina gallerior också. Annars är det bara att googla för staden du bor i.


   
SvaraCitera

te med kolasmak [love][love][love] köpte en hel påse för 30 kr!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Det mesta téet är gott med 4 sockerbitar i.
Kör på det.

Ska testa det, socker brukar ju göra det mesta godare [smile]


   
SvaraCitera

Valle:

Ska testa det, socker brukar ju göra det mesta godare [smile]

honolulu:

honung

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Bor du i Stockholm? Kolla Te-stugan i Odenplan. Vet att Uppsala har en tebutik i en av sina gallerior också. Annars är det bara att googla för staden du bor i.

Tyvärr bor jag närmare Göteborg än Stockholm...men vet att det finns en butik här i närheten som säljer rättvisemärkta livsmedel. De har säkert det! [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

honolulu:

te med kolasmak köpte en hel påse för 30 kr!!

Det låter ju riktigt gott och billigt med [smile]


   
SvaraCitera