Aviseringar
Rensa alla

teaterhögskolan sthlm


Ämnesstartare

någon som skall söka hit? är för ung ännu, men när jag gått färdigt gymnasiet hade jag tänkt att söka in. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag går teater men jag tror inte jag kommer söka teater. Däremot så bor jag typ, 2 kvarter ifrån skolan


   
SvaraCitera

min flickvän ska[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag funderar också på att söka dit efter gymnasiet. Jag har läst en mängd intervjuer och information på deras hemsida och är riktigt peppad! Inträdesproven verkar lite läskiga dock.. Förra året skulle man tydligen öva in tre korta scener ur pjäser som man skulle framföra inför juryn. En scen fick de välja helt själva. En scen skulle de välja ur något antikt grekiskt drama av Euripides, Aiskylos eller Sofokles. Den tredje scenen skulle de välja ur någon av följande pjäser: Deffad av Malin Axelsson, Dom stod och dog av Sofia Fredén, Kranes konditori av Cora Sandel eller Räddad av Alfhild Agrell. Hur får man tag på pjäser att läsa och hur väljer man vilken scen man ska framföra? Det msåte väl vara en monolog, man har väl ingen motspelare? [shake]


   
SvaraCitera

ska defenitivt göra det. Min stora dröm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill.
Men det kommer fan att vara omöjligt [sad]


   
SvaraCitera

SÖK PÅ bara, det kan ju inte bli värre än ett nedslag och då har ni sökt iaf, ni har vågat. [cheers]

Sen är det bra att söka mer än en gång. Så man blir lite van, ifall det inte går första gången. Vem vet, ni kanske klarar det ändå! [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera