Aviseringar
Rensa alla

Teckna KONTRAKT! Hjälp XD


Icisis
Ämnesstartare

ÅHH herregud vi fick en lägenhet vid mölndal [bigsmile]
Det är så här att jag är bara 15 och min mor kan knappast svenska.
Detta är vår första lägenhet -.-.

*Du erbjuds nu teckna kontrakt på den lägenhet du nyligen tackat ja till. Observera att du tilldelas ett nytt registreringsdatum på Boplats Göteborg cirka en månad efter den dag som du tecknar ditt nya kontrakt*

Asså vad ska jag göra nu? vem ska jag kontakta? var ska jag skriva kontrakt?


   
Citera

Ring till Boplats Göteborg och förklara situationen.


   
SvaraCitera
Icisis
Ämnesstartare

Kommer jag få ett brev hem,sen där står det var jag ska skriva kontrakt och vilken tid osv.? ska jag ta kontakt med dom först? eller dom ta kontakt med mig xD


   
SvaraCitera

Icisis:

Kommer jag få ett brev hem,sen där står det var jag ska skriva kontrakt och vilken tid osv.? ska jag ta kontakt med dom först? eller dom ta kontakt med mig xD

Du får inte skriva några kontrakt, du är 15. Din mamma kommer behöva skriva kontraktet. Vilket språk pratar hon?


   
SvaraCitera

Icisis:

var ska jag skriva kontrakt?

Det kan du inte då du är under 18 år. Som Mediakatt sa så kommer det bli din mamma som skriver under kontraktet.

Ang. vem du ska kontakta osv så borde väl det stå på kontraktet/något papper som kom med?


   
SvaraCitera
Icisis
Ämnesstartare

Jaa såklart det är min mamma som skriver,men frågan är var och vilken tid,vem ska jag kontakta? eller kontakta dom mig?
sedan det är min mamma som skriver kontrakt.

Det är ingen papper vi fick,det står i boplats.se *Du erbjuds nu teckna kontrakt på den lägenhet du nyligen tackat ja till. Observera att du tilldelas ett nytt registreringsdatum på Boplats Göteborg cirka en månad efter den dag som du tecknar ditt nya kontrakt*

Inget mer xD,det är därför jag lägger en massa frågor


   
SvaraCitera

Icisis:

Inget mer xD,det är därför jag lägger en massa frågor

Kontakta boplats.se då och fråga vad du ska göra


   
SvaraCitera

Icisis:

Inget mer xD,det är därför jag lägger en massa frågor

Ring dem och kolla då, alltså dem som hyr ut lägenheten så får du veta allt. Vi vet knappast när de vill/kan träffa er


   
SvaraCitera

Icisis:

Inget mer xD,det är därför jag lägger en massa frågor

Alltså, om din mamma knappt förstår svenska så behöver ni förmodligen på kontraktet på ett annat språk. Därför borde du kontakta dem och dels berätta det, dels fråga hur själva processen med att skriva kontrakt går till.

Deras telefonnummer är 031-100 250 och de har telefontider på vardagar 13:30-16:00. De borde kunna svara på dina frågor.


   
SvaraCitera
Icisis
Ämnesstartare

Och den nuvarande lägenheten vi bor i.Måste vi säga till dom 3månader innan vi ska flytta ut? Om vi flytta ut den andra månaden kommer vi få betala båda lägenheterna?


   
SvaraCitera

Icisis:

Och den nuvarande lägenheten vi bor i.Måste vi säga till dom 3månader innan vi ska flytta ut? Om vi flytta ut den andra månaden kommer vi få betala båda lägenheterna?

ja och ja

Så skriv på kontraktet att det gäller från och med att ni är klara med den nuvarande.

T.ex
Om ni säger upp den nuvarande nu och då ska ni flytta i oktober eller vad det blir, se till att det nya kontraktet för den nya lägenheten gäller från och med oktober (om det nu är då den nuvarande lägenhetens kontrakt går ut)


   
SvaraCitera
Icisis
Ämnesstartare

Hej '''''''''''''' Erbjudande om kontrakt på lägenhet. Lägenhetsnummer: '''''''''''''': Lerbrännargatan ''''''''''' Mölndal Du erbjuds nu teckna kontrakt på den lägenhet du nyligen tackat ja till. Observera att du tilldelas ett nytt registreringsdatum på Boplats Göteborg cirka en månad efter den dag som du tecknar ditt nya kontrakt. Svara på detta erbjudande senast 2010-07-30. Telefon: 031-'''''''''''' Välkommen! Göteborg 2010-07-23 Med vänliga hälsningarMölndalsbostäder

JAA äntligen jag fick en e mail. Ska jag nu ringa den nummret??
Vad ska jag säga då? xD


   
SvaraCitera

Icisis:

Ska jag nu ringa den nummret??
Vad ska jag säga då? xD

Ja, du ska ringa det numret och förklara situationen. Det är helt omöjligt att du ska hantera den här situationen själv. Din mamma eller Boplats Göteborg får fixa en tolk/översätta alla uppgifter så att din mamma kan ta hand om det här.


   
SvaraCitera

[n]


   
SvaraCitera
Icisis
Ämnesstartare

Men detta är inte en stor grej,morsan ska bara ju skriva på en kontrakt sen allt klar?? eller? xD Men om det är så att man verkligen behöver tolk,ska dom ordna det? eller vi få hyra våran egen tolk?? xD


   
SvaraCitera