Aviseringar
Rensa alla

Tecknad film om hur bankerna styr världen


Ämnesstartare

Läste detta på NordiskUngdom.se precis.
"Nordisk Ungdom vill passa på att tipsa om en tecknad film på youtube. Det är en otroligt intressant, välgjord och framförallt rolig film som på ett tydligt sätt förklarar bankernas makt. Filmen är ett måste för alla som vill förstå varför världen ser ut som den gör."

Riktigt bra film i mina ögon 🙂
Se den! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Amigo:

Läste detta på NordiskUngdom.se

Nånstans här slutade jag läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt söt. Nordisk ungdom är dock rätt osöta, och sysslar mest med trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Rätt söt. Nordisk ungdom är dock rätt osöta, och sysslar mest med trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde lite research om vad som sägs i filmen. Bland annat om hur dom i filmen påstår hur en bank köpte England, banken ägdes utav Nathan Mayer Rothschild och hans familj (som var judar).... grunden till det påståendet som dom gör i filmen kommer från en fransk anti-semitisk broschyr från 1846 som påstår samma sak som dom gör i youtube klippet...
Så där sjönk trovärdigheten ganska rejält och kanske därför den blev populär på Nordiskungdom.se.
Sen blir det ju inte bättre av att påståendena i filmen som cirkulerar kretsar runt konspirations teorier som "new world order" osv. [rolleyes]
så väldigt värdelös "fakta" film.


   
SvaraCitera

Hampie:

Rätt söt. Nordisk ungdom är dock rätt osöta, och sysslar mest med trams.

Slightly off-topic: Jag vet att man får länka och annonsera lite halvt om politiska grupperingar och evenemang, men var går gränsen mellan det och att vara politisk reklamanvändare? Om du kollar TS inlägg så är det ENDA denne gör diverse reklam för nationell och nordisk ungdom.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Hon är förövrigt ett troll. hon påstår t.ex. att hon varit medlem i SUF men jag har kollat upp det och det stämmer inte. 🙂


   
SvaraCitera

du e nazist, gå och lägg dig!


   
SvaraCitera

rätt fånig film som bygger på massa felaktiga och enormt förenklade antaganden [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkade inte se hela filmen, men av det jag såg i början framstod folket i filmen som efterblivna, inte bankerna. Så vart ville man komma med att göra denna film?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla på den här istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visserligen är filmen förenklad och populariserad men den visar till stor del hur bankerna fungerar. Problemet med att bankerna kan skapa pengar ur ingenting och kräva ränta på dem måste lösas för att få en stabil ekonomi. Jag rekommenderar att man sparar i banker som JAK istället för ränte banker.


   
SvaraCitera

rothschilds 🙁 trodde att det va en myt förut.. känns fortfarande lite förvirrat. vet inte vad jag ska troe


   
SvaraCitera

acadi:

Jag rekommenderar att man sparar i banker som JAK istället för ränte banker.

lol, alltid sagt att nazister är foliehattiga hippies. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

lol, alltid sagt att nazister är foliehattiga hippies.

Så banker och ränta är helt plötsligt något positivt?

JAKs system fungerar helt klart. Systemet med ränta och en centralbank fungerar helt klart inte. Titta bara på finanskrisen.


   
SvaraCitera