Aviseringar
Rensa alla

Tegan and Sara


Ämnesstartare

Såg dem igår på Kulturmejeriet i Lund. "Förbandet" gjorde mig lite smått opepp på tillställningen, men när flickorna och bakgrundsbandet entrade scenen visste man att man inte skulle bli besviken. En aura av charm spred sig snabbt. Så karismatiska och underbara söta flickor. Från Kanada.
De satte igång och spelade. Kraftfullt, emotionellt. Kärlek. Fin gemenskap i publiken förutom ett hybris-infekterat fyllo som kastade ur sig någon halvt olämplig kommentar, men inte så att det störde speciellt mycket. Väldigt fin kommunikation annars publik/artister emellan. Vissa låtar var lite halvtråkiga, men inte för den sakens skull dåliga. Eftersom jag tidigare inte lyssnat på Tegan and Sara kände jag inte till några av deras låtar, men de fastnade som flugpapper på amygdala. Några ackord och harmonier gav mig gåshud och eufori, fick mig att sjunga med i falsett i stämma när de övriga i publiken (människohavet framför scenen) sjöng med exakt i texten till följd av att ha lyssnat in sig till skillnad från mig. Ingen klagade på min subtila stämsång, så jag antar att den var helt ok. Dansade loss under de ösiga partierna.
En sak är säker, och den är att jag måste få tag i mer musik av de här tjejerna. Pusspuss.

Någon mer som var där eller har hört dem live? Tips på bra album?


   
Citera

Coolt, visste inte att du fanns här nere. Hade tänkt gå och se dem mest för att de är söta, men hade minderårigt besök så fick stanna hemma och spela skräckspel istället.

Kanada är världens bästa ställe. Hur kommer det sig att du gick dit?


   
SvaraCitera

visste inte ens att de va i sverige[sad] fast hade ändå inte kunnat åka till lund så[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Coolt, visste inte att du fanns här nere.

Vi får ses någon gång. [wink]

Mawns:

Hade tänkt gå och se dem mest för att de är söta, men hade minderårigt besök så fick stanna hemma och spela skräckspel istället.

Bull.

Mawns:

Hur kommer det sig att du gick dit?

Fick tips av en nära vän, och jag var då instant jättesugen på "något sådant"/"kanske upptäcka något nytt" och extatiskt nog fyllde det upp förväntningarna flera gånger om.


   
SvaraCitera

Hänskapt:

Fick tips av en nära vän, och jag var då instant jättesugen på "något sådant"/"kanske upptäcka något nytt" och extatiskt nog fyllde det upp förväntningarna flera gånger om.

Fint! Det är så man ska göra. Stannade du på Pastor Wibergs efteråt eller stack du hem?

Hänskapt:

Vi får ses någon gång. [wink]

Vet inte om jag vågar du kan vara gammal pedogubbe som tänder på nittonåriga pojkar [blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Fint! Det är så man ska göra. Stannade du på Pastor Wibergs efteråt eller stack du hem?

Öh, nä vi drog ut på stan och träffade bekantskaper tills "sista bussen". Vad är Pastor Wibergs?

Mawns:

Vet inte om jag vågar du kan vara gammal pedogubbe som tänder på nittonåriga pojkar [blush][blush]

Precis vad jag är. [cool]


   
SvaraCitera

Dom är helt okej faktiskt. Mycket söta.


   
SvaraCitera

Hänskapt:

Öh, nä vi drog ut på stan och träffade bekantskaper tills "sista bussen". Vad är Pastor Wibergs?

Det var klubben som hände på mejeriet efter att de hade spelat. Tror att man kunde hänga där utan att betala extrabiljett. Började 23.


   
SvaraCitera

var bara på pastor wiberg efteråt: var cp-pank så hade ej råd med T&S [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det var klubben som hände på mejeriet efter att de hade spelat. Tror att man kunde hänga där utan att betala extrabiljett. Började 23.

fasen [crazy] vi stack ut rent reflexmässigt antar jag

internet:

var bara på pastor wiberg efteråt: var cp-pank så hade ej råd med T&S [crazy]

[blush] var det roligt då?


   
SvaraCitera

De suger.

Ett bra band från kanada är The Band...[y]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

[blush] var det roligt då?

yes det var flashigt. hela skånes prettoelit på ett och samma dansgolv, kändes det som. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

De suger.

Ett bra band från kanada är The Band...[y]

haha dö [bigsmile]

internet:

yes det var flashigt. hela skånes prettoelit på ett och samma dansgolv, kändes det som. [cool]

det var nog resterna från megaröjet timmarna innan [wink]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

haha dö [bigsmile]

"f" you [wink]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

det var nog resterna från megaröjet timmarna innan [wink]

mja, jag vet många som var där bara för klubben, electropretton som ville svänga sina lurviga till legobeat. var fett. fast jag var otaggad, mycket strul med: förfesten.


   
SvaraCitera