Aviseringar
Rensa alla

Tegan and Sara


De är mycket bra ja, har dock ej sett dem live.

IMO är alla deras album bra, men på olika sätt.

This Buisness of Art - Höstmysig med mycket akustiska gitarrer, men det betyder inte att det är segt. Låtar som Freedom och All You Got är relativt svängiga. Vissa låtar kan kännas tråkiga vid första lyssningen, men de växer. My Number är skivans bästa låt.

If It Was You - En del höstmys här med, men mer sväng generellt sett. Det finns både lugna låtar som Terrible Storm, Want To Be Bad och svängigare låtar som Time Running, I Hear Noises och Monday Monday Monday. Bästa låten är Living Room.

So Jealous - Deras mest kända album, skulle jag tro. Dock är det nog det album jag gillar minst då det är minst varierat. Det är mycket gitarrpop här, bra sådan visserligen, men de har haft bättre stunder. Titelspåret är väl det som sticker ut mest. Här finns även deras hit Walking With A Ghost.

The Con - Blandningen här är ganska intressant. Dels är det en tillbakagång till det mer akustiska med låtar som Call It Off, Knife Going In, Floorplan osv och lyckas med att inte göra det tjatigt pg a bra detaljer. Dessa låtar växer dock efter några lyssningar, inget man kanske gillar direkt. Sedan finns det mer poprockiga låtar som titelspåret, Nineteen, Hop A Plane. Back In Your Head är en kategori för sig med sin catchiga pianoslinga.

Sainthood - Deras senaste album, och jag antar därför att de spelade en hel del därifrån. På Hell och Northshore visar de en relativt rockig, ösig men ändå mörk sida. Annars är det fullsmockat med catchig indiepop med härliga melodier, varav mina favoriter är Someday och On Directing.

Sådär ja, hoppas det var till någon hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

mja, jag vet många som var där bara för klubben, electropretton som ville svänga sina lurviga till legobeat. var fett. fast jag var otaggad, mycket strul med: förfesten.

aha [crazy] fan att du skulle ha problems med i bilden

Insert name here:

Sådär ja, hoppas det var till någon hjälp.

tack ja [smile]
jag ska kolla in någon av de andra än sainthood för den har jag lyssnat på ett par ggr idag redan


   
SvaraCitera

Hänskapt:

aha [crazy] fan att du skulle ha problems med i bilden

jag taggar för nästa pastor wiberg då ska jag ha 1 problemfri förfest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag taggar för nästa pastor wiberg då ska jag ha 1 problemfri förfest

glhf

när är det?


   
SvaraCitera

Hänskapt:

när är det?

tror det är en gång i månaden, så nästa är väl i januari, tror inte det är på julhelgen. eller jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

tror det är en gång i månaden, så nästa är väl i januari, tror inte det är på julhelgen. eller jag vet inte.

okej, taskig frekvens, fast det kanske blir niceigare då


   
SvaraCitera

Hänskapt:

okej, taskig frekvens, fast det kanske blir niceigare då

yes, men det är ju en ny klubb. var andra kvällen gången igår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

yes, men det är ju en ny klubb. var andra kvällen gången igår.

aha [smile]


   
SvaraCitera

internet:

legobeat

tänker på legowelt


   
SvaraCitera

döög:

tänker på legowelt

tänker på snygga brudar


   
SvaraCitera

Hänskapt:

Någon mer som var där eller har hört dem live?

jag var där också [y] längst fram vafan. älskaälskaälska[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teganandsara:

jag var där också [y] längst fram vafan. älskaälskaälska[love]

haha okej
jag var inte längst fram, men jag var i mitten typ


   
SvaraCitera

å, hade gärna viljat sett dom, bajs...


   
SvaraCitera

hade velat se när de körde i know i know i know 🙁


   
SvaraCitera

En Olik Individ:

dom är tvillingar va? =)

yes indeed. [smile] sara e snyggare än tegan kan jag också tillägga[cute]


   
SvaraCitera