Aviseringar
Rensa alla

Tekken6


Ämnesstartare

Ni som har tekken6 vad tycker ni om spelet i överlag? 🙂
själv så tycker jag att grafiken och antal gubbar att välja mellan är mycket bra, men de som jag tycker är ett stort jävla FAIL är att de är så lätt att fega på som fan genom att slå en när man är i luften eller eller om man trycks mot väggen så kan dom få in långa combos så att man losar allt liv direkt typ.

som jag mins de så var de inte så på dom andra tekken, inte lika lätt att göra så iaf [shake] nån som håller med eller tycker att de bara är bra att de är på de viset? ordet är fritt[cheers]


   
Citera
Ämnesetiketter

jag ska skaffa det imorgon, återkommer. kommer även hårdtestas tillsammans med killkillkill, buddah och antigravitation [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

jag ska skaffa det imorgon, återkommer. kommer även hårdtestas tillsammans med killkillkill, buddah och antigravitation

de blir kanon de[wink] lovar att du kommer att gilla grafiken iaf, den är riktigt bra faktiskt[party]


   
SvaraCitera

bullensven:

som jag mins de så var de inte så på dom andra tekken, inte lika lätt att göra så iaf

Nää dom innan var de inte så himla lätt. Däremot är det i KoF [smile]


   
SvaraCitera

bullensven:

de blir kanon de lovar att du kommer att gilla grafiken iaf, den är riktigt bra faktiskt

gött. har tekken 5 på ps2 så förväntar mig rätt mycket av det här, till exempel grafiken. det ska bli awesome.


   
SvaraCitera

bullensven:

grafiken iaf, den är riktigt bra faktiskt[party]

I arcade mode så är grafiken mysig, men på story mode så är den kantig och usel.
Spelet är överdrivet där också tycker jag.


   
SvaraCitera

Zebzyn:

Spelet är överdrivet där också tycker jag.

som femmans sån där grej. asonödigt att de har sånt.


   
SvaraCitera

Tekken är alltid tekken. Man känner igen mycket och gamla kombinationer sitter i. Själva striderna är det inget fel på.

Men tekken 6 får pisk utav soul calibur 4 på allt annat utöver "vs" striderna.

Kunna ändra kläder på karaktärerna.
Tekken---> Det räknas inte som att ändra en karaktär, genom att sätta en kepa på jin.
Soul calibur----> Att verkligen kunna förändra ALLT. Ibland möter man folk som fått till ändringen så bra, så man knappt vågar slåss.
Sen att man kan göra gubbar som ser ut som allt ifrån svullo, cloud, solid snake, iron man, mario och ja listan kan göras mycket längre!
Image
Bison gjord i soul calibur custom!
Soul calibur vinner utan tvekan custom character tävlingen!

Sättet man låser upp nya kläder då?
Tekkens story mode är inte speciellt kul. och belöningarna är inte värda det. (se kepa på jin) Tekniskt sett blir spelet slå sig framåt a la double dragon. Det är här man hittar spelets handling, som ingen fattar ändå.
Banorna är inte roliga, utan mer ett frustrationsmoment. Det är ingen speciell utmaning i dom heller. Det tar tid att klara, men inget som är speciellt kul, även om man är fler som kör.

Soul caliburs ascend mode är inte annorlunda emot vanliga vs strider. och man låser upp nya kläder genom att utföra vissa utmaningar i själva vs matchen. Tex slå ut motståndaren ur ringen.
Varje steg i ascend varierar i svårighet och går snabbat att köra. Perfekt då man inte vill köra vs mer, utan bara låsa upp nya grejer med kompisarna.

Jag och mina kompisar hade skitkul med soul caliburs ascend mode.
Så soul calibur vinner över tekken, även på denna punkten.

Online. (inte kört jättemycket)
Det finns otroligt massa många sätt att köra tekken online. Variationen är tokbra. Team, survival, vs, ranked och mera.

Soul calibur var inte speciellt varierat. Det var ranked eller orankad. och sedan samma om man vill nyttja fördelarna med vapen+rustning man har på karaktären.

Tekken vinner på variationen i online.
Men soul caliburs level är bra mycket roligare när man turas om att köra hemma i soffan. Tänk er levelsystemet i online wc3 matcher.
Medans det i tekken är siffror på just den karaktären man kör med. 13W 12L 6O
Så kör turas man om att köra kommer man inte ändra några siffror eller få högre rank, om man nu inte kör med samma karaktär.
Har sett någon 8th kyu, och vet inte om det är själva ranken man har, istället för lvl. Har som sagt inte kört jättemycket online.

Tekken är det smidigare spelet att köra i för enkla vs matcher.
Men soul calibur känns som det mer kompletta spelet.


   
SvaraCitera

variabel:

jag

Vilken dag ska ni köra?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

bullensven:

FAIL

Vet inte vilken karaktär du kör med. Men ta paul och lär dig mästra pil bakåt+kryss och fyrkant.

Många karaktärer har den rörelsen. lär du dig den kan du vända alla lägen, hur mörkt det än ser ut.


   
SvaraCitera

Jag undrar mest när de ska sluta fåna sig med att ha explosioner när man träffar? Okej för att de gjorde det förut, då grafiken inte tillät bättre, så att mans åg om det var träff eller inte. Men nu är det bara fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

som femmans sån där grej. asonödigt att de har sånt.

aa dra åt pipsvängen vad tråkigt de var med story mode på tekken 5 :/ riktigt pissit dåligt,

Galvmeister:

Vet inte vilken karaktär du kör med. Men ta paul och lär dig mästra pil bakåt+kryss och fyrkant.

ja jag vet om den men är inte så vad vid den än [crazy] men de är så drygt när man blir typ slagen i backen och man inte hinner resa sig innan de kommer en massa långa combos som dom träffar alla slag med innan man hinner göra någonting alls.. är inte så skillat om jag får säga de själv när man bara slår på utan att motståndaren kan skydda sig [shake]


   
SvaraCitera

bullensven:

ja jag vet om den men är inte så vad vid den

Nej den är svår att lära sig, men när du väl gjort det kommer du köra över allt.

bullensven:

slagen i backen och man inte hinner resa sig

Strunta i att resa dig direkt. många börjar mata på allt så fort man fått ner motståndaren. Ligg kvar och vänta ut första höga slaget som kommer. då trycker du på X eller O. sen är det bara att köra.


   
SvaraCitera

Galvmeister:

Vilken dag ska ni köra?

spelade igår. det är kul men känns som samma spel som femman ungefär fast högre upplösning. grafiken är inte bättre. det är väl den bedömningen jag kan göra hittills. vi får köra online [no-no] har jag dig på psn?


   
SvaraCitera
zIGGE

variabel:

har jag dig på psn?

Bra fråga.


   
SvaraCitera

Svensk med i detta spelet! 😀


   
SvaraCitera