Aviseringar
Rensa alla

Teknik - Scheman som dödar.


Ämnesstartare

Hej. Jag har gått teknik programmet i bara TRE dagar och jag sitter och gråter nu, är så jävla trött. Så jävla ont i huvudet, så jävla less. Efter tre dagar, hur ska jag klara mig i tre år? Jag behöver tips från folk som gått/går teknik och tänkte också fråga folk med fullpackade scheman fram till halv 4 varje dag. Hur mår ni när ni kommer hem?
Jag behöver känna mig mer peppad och få mer ork.

(håller iofs på att bli sjuk så kan bero på det att jag är död, men vill ha hjälp i övrigt ändå. Känns som det kommer bli jobbiga tre år...)


   
Citera
Ämnesstartare

Min1:

tänkte också fråga folk med fullpackade scheman fram till halv 4 varje dag.

Det är väl mer eller mindre standard för de flesta (heltids)utbildningar (förutom media och bygg och drontologi heheheheh) från och med gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går natur, var hemskt i ettan o lite tvåan också.. Hm, ja man kom ju hem rätt jävla trött och hade huvudvärk. Sova tidigt och äta bra + röra på sig borde förenkla en hel del, för man kan i princip inte göra så mycket, och det underlättar inte om man är heldöd under hela dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Det är väl mer eller mindre standard för de flesta (heltids)utbildningar (förutom media och bygg och drontologi heheheheh) från och med gymnasiet?

Nej.. Inte ens samhällsklasserna går så länge, de slutar runt halv tre oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

byt linje om det är så fruktansvärt? Men mycket lektioner och sånt är det på de flesta gymnasieutbilningarna.[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Sova tidigt och äta bra + röra på sig borde förenkla en hel del,

Jo, sova tidigt lyckas jag bra med. Äta är jävligt svårt eftersom jag nästan aldrig har aptit, plus att skolmaten är så dålig att jag äter nästan aldrig i skolan. När man kommer hem är man trött och har huvudvärk, och hur mycket energi har man till att röra på sig då? Nja, det är lite svårt. Jag ska skaffa gymkort förhoppningsvis, och försöka åka dit MINST 2 ggr i veckan trots att jag är trött. Jag blir ju trött av att INTE träna också, så.

Men jag försöker faktiskt med alla tre sakerna, är ändå gråtfärdig så fort jag kommit ut ur skolan. på lektionerna är jag ganska peppad, oftast. (beror på vilken lektion också) men jag tappar allt när jag kommer hem (gråter aldrig inför folk utan allting kommer när jag är ensam..)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sculptura:

byt linje om det är så fruktansvärt? Men mycket lektioner och sånt är det på de flesta gymnasieutbilningarna.

Jag vill verkligen gå den här linjen och när jag väl är i skolan är jag peppad och det går bra, det är när jag kommer hem jag bryter ihop totalt.. Förstår inte riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Inte ens samhällsklasserna går så länge, de slutar runt halv tre oftast.

Förutom den samhällsklass jag gick i, där vi slutade fem fyra dagar i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Förutom den samhällsklass jag gick i, där vi slutade fem fyra dagar i veckan.

Skämtar du? Fyfan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

gymkort

Finns det möjlighet att träna på skolan? Det är bäst tror jag, för man blir alltid seg när man väl kommit hem och sen måste ut IGEN, då försvinner hela kvällen.. Och man tappar motivationen. Träna lite oftare, cykla till skolan? Stig av några stationer innan och promenera till din station osv..

Men jag förstår att det är svårt för det kommer som en chock, det är en vanesak och du lär dig hantera det med tiden, hur du själv fungerar osv.


   
SvaraCitera
kachin

sov
ät
motionera
EnJoY LAjF!!!!!111 [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Hej

Det kan lätt vara så i början innan man vänjer sig. Låt det gå ett par veckor och ta det lugnt.
Dricker du tillräckligt med vatten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är jämnt på alla vanliga linjer och skolor, 2500p. Jag hade skitmycket i ettan och tvåan sen i trean hade jag det riktigt slappt.


   
SvaraCitera

Hehe, jag bytte från teknikprogrammet efter bara 1 vecka. Har du kompisar i klassen och kul i skolan väger det kanske upp allt jobbigt arbete och du klarar dig om du sover tillräckligt varje natt och äter frukost varje morgon. Jag överlever inte en skoldag om jag inte äter frukost, åker inte ens till skolan förens jag ätit en. Hälsan framför allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Finns det möjlighet att träna på skolan?

Nja, har idrott en gång per vecka, annars vet inte.
Cykla etc till och från skolan är inte så lockande, eftersom man känner sig ganska ofräsch + att jag har skolkort för buss eftersom jag har så långt avstånd till skolan..


   
SvaraCitera

Min1:

råga folk med fullpackade scheman fram till halv 4 varje dag

MEN LOL!

Jag går 3:e året på teknik å redan från första året har jag haft fullsmockat schema 9-17 varje dag i princip. Inga problem alls


   
SvaraCitera