Forumet - Teknik, varför funkar inte min iPhone - simkort/abonnemang

Teknik, varför funkar inte min iPhone - simkort/abonnemang

5724 0 5

Hoppas att det ska finnas några mer intelligenta och tekniska UMare därute.. 

Jag köpte en iphone 5 för några dagar sen. Gick in till butiken och pratade med en säljare. Eftersom jag hade ett tele2 nummer sedan tidigare (kontantkort - ej abonnemang) så sa hon att det skulle funka fint att flytta över numret till det nya abonnemanget, men att det skulle ta ett par dagar. Enligt henne var det bara att vänta, så skulle jag kunna använda min gamla mobil fram till den 18:de, då jag skulle kunna börja använda min nya, numret skulle vara överflyttat och allt okej. 
Nu är det så att den 18de kom, och min nya mobil funkade fortfarande inte. Har ju satt i simkort och startat upp och så, och det mesta funkar, men jag har liksom inget abonnemang, utan det står helt enkelt "Ingen service" uppe i hörnet. Simkortet är alltså inte aktiverat. 
Tänkte först att okej, det kanske tar lite tid, men idag har inget hänt heller. Dessutom är min gamla mobil bortkopplad nu - dvs mitt gamla simkort avaktiverat. Så nu står jag med två mobiler och ingen som fungerar, woho..

Vad gör jag? 

unique we are:

Hoppas att det ska finnas några mer intelligenta och tekniska UMare därute.. 

Jag köpte en iphone 5 för några dagar sen. Gick in till butiken och pratade med en säljare. Eftersom jag hade ett tele2 nummer sedan tidigare (kontantkort - ej abonnemang) så sa hon att det skulle funka fint att flytta över numret till det nya abonnemanget, men att det skulle ta ett par dagar. Enligt henne var det bara att vänta, så skulle jag kunna använda min gamla mobil fram till den 18:de, då jag skulle kunna börja använda min nya, numret skulle vara överflyttat och allt okej. 
Nu är det så att den 18de kom, och min nya mobil funkade fortfarande inte. Har ju satt i simkort och startat upp och så, och det mesta funkar, men jag har liksom inget abonnemang, utan det står helt enkelt "Ingen service" uppe i hörnet. Simkortet är alltså inte aktiverat. 
Tänkte först att okej, det kanske tar lite tid, men idag har inget hänt heller. Dessutom är min gamla mobil bortkopplad nu - dvs mitt gamla simkort avaktiverat. Så nu står jag med två mobiler och ingen som fungerar, woho..

Vad gör jag? 


Är det nya abonnemanget Tele2 också?
För just dem verkar det ta flera veckor innan det aktiveras helt, vilket de är sjukt dåliga på att informera om. Det var åtminstone så för några år sen när jag hjälpte en kille aktivera mobilen och simkortet som han fått men det gick 2-3 veckor till innan det aktiverades för honom.
Annars, ring support och kolla.

Xisco:
Är det nya abonnemanget Tele2 också?
För just dem verkar det ta flera veckor innan det aktiveras helt, vilket de är sjukt dåliga på att informera om. Det var åtminstone så för några år sen när jag hjälpte en kille aktivera mobilen och simkortet som han fått men det gick 2-3 veckor till innan det aktiverades för honom.
Annars, ring support och kolla.

Okej, ja det är också tele2.
Antar att jag får vänta ett tag till då, och försöka ta kontakt med support om det inte funkar. Suck, jag som är så exalterad och vill börja använda min AjFån!
unique we are:
Okej, ja det är också tele2.
Antar att jag får vänta ett tag till då, och försöka ta kontakt med support om det inte funkar. Suck, jag som är så exalterad och vill börja använda min AjFån!

Telia är snäppet bättre på att få det aktiverat snabbt ;)
iFån, inte AjFån!! :(
Iof funkar AjFån också då den kan slå en hårt.

Spana också in: