Aviseringar
Rensa alla

Teknikprogrammet - Överlevnadstips tack


Ämnesstartare

Myxomatosis:

Datorteknik

I och med att det bara rör sig om A-kurser på Datorteknik så tror jag inte att det lär vara så jättekrångligt. Lite grundläggande marknadsföring är väl aldrig dåligt, men de övriga kurserna på Ekonomi verkar inte så användbara i allmänhet. Jag tycker att Datorteknik verkar mer användbart, och det lät som att du tyckte det verkade intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, skolan är ju till för att man ska lära sig så grundkunskaper ska inte vara nödvändigt. Fast det är klart att det underlättar.
Jag tänkte välja teknik men ingen av inriktningarna passade mig, så det blev natur/miljö istället. Jag tror det ändå är rätt viktigt att man går en inriktning man gillar, det är ju bara tråkigt att läsa kurser man inte bryr sig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

I och med att det bara rör sig om A-kurser på Datorteknik så tror jag inte att det lär vara så jättekrångligt.

Bra poäng... Du har i stort sätt övertalat mig till att gå Datorteknik nu.
Men också; man väljer väl inte inriktning förens i tvåan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myxomatosis:

Men också; man väljer väl inte inriktning förens i tvåan?

Vet inte riktigt hur det funkar på teknik, men jag tror att det oftast är så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vet inte riktigt hur det funkar på teknik, men jag tror att det oftast är så.

Ah okej. Tack för hjälpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myxomatosis:

jag ville slippa samhällsmänniskor

vad haru emot dem
vava


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myxomatosis:

Överlevnadstips just i allmänhet?

teknik som jag gick (teknikcollege första året, andra året ren teknik) var så jävla slappt. Hade mindre än 50% närvaro, samtidigt som jag klarade kurserna bättre än minst halva klassen. Så går du teknikcollege första året är det inget snack om du kommer klara det. Det jag skulle oroa mig för är hur klassen ser ut. I min var jag ensam tjej, samt ptja, de flesta i klassen tog avstånd ifrån mig och ignorerade mig, och min mentor hade inte någon ide om vad han kunde göra för att få bättre stämning och sammanhållning i klassen. DET är vad jag skulle oroa mig för, om jag var du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis gått ut teknik. Piss of kaka! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tönten:

vad haru emot dem

Här, där jag ska gå, är det i stort sätt bara människor jag inte har något intresse i att lära känna som går/ska gå samhälle. Kan säkert finnas undantag, men jag tror chansen är större att jag hittar vänner på teknik, helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad gör teknik egentligen? :s Alla vet ju att natur är det riktiga teknikprogrammet, så vem försöker de lura?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Alla vet ju att natur är det riktiga teknikprogrammet, så vem försöker de lura?

Tror inte de försöker lura någon, snarare bara erbjuda ett alternativ för de som inte orkar med NV. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Man måste hänga med ordentligt i alla matte, fysik, geometri och mekanik saker och allt. Missar man en lektion bara är det jätte viktigt att läsa i kapp. Missar man lektion 4, så förstår man ingenting av lektion 5,6,7,8,9 typ.. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

mekanik saker

Ah, just det...

Är det mycket med att bygga saker, som robotar eller annat?
Är det mycket praktiskt arbete? (förstår att det skiljer från skola till skola, såklart, men vill gärna få en generell bild av det hela)

Bra poäng också! Ska definitivt komma ihåg ditt råd!


   
SvaraCitera

Myxomatosis:

Är det mycket med att bygga saker, som robotar eller annat?
Är det mycket praktiskt arbete?

Vet inte, det är väldigt brett, och kan finnas olika inriktningar att välja sen. Jag gick bara en termin. Finns ju lite praktiskt arbete, som när man använder olika maskiner och svarvar metal, använder CNC osv. Sen finns det massa programering, lära sig hur man gör dator- och mobil program osv. Sen finns det mycket med konstruktion, ritningar, Cad osv, och design, och företagende och allt möjligt. Det är en väldigt bred bra utbildning som nog kan leda till många olika jobb, så det är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teknik är ett program som man slappar sig igenom på 3 år därefter så har du fortfarande ett stort jävla urval av utbildningar. (Slappa bara inte på matten)


   
SvaraCitera