Aviseringar
Rensa alla

Teknikprogrammet - studieteknik


Ämnesstartare

Började för en månad sedan teknikprogrammet, jag skulle vilja fråga personer som har gått det programmet om lite tips. Hur mycket ska man arbeta hemma?, vilka tider?, samt vilket ämne ska man prioritera fysik eller matte?, hade d i både fysik och matte i nian och undrar vilka ämnen i skolan som är bäst att jobba med hemma.


   
Citera

Jag skulle vilja göra lite omvänt å ställa några frågor till dig. Jag ska välja gymnasium nästa år och funderar på att välja Teknikprogrammet. 

Vad tycker du om det?

Vad har ni fått lära er änsålänge?

Är det svår matte?

Vad har du för planer efter gymnasiet? Vad ska du jobba med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Jag skulle vilja göra lite omvänt å ställa några frågor till dig. Jag ska välja gymnasium nästa år och funderar på att välja Teknikprogrammet. 

Vad tycker du om det?

Vad har ni fått lära er änsålänge?

Är det svår matte?

Vad har du för planer efter gymnasiet? Vad ska du jobba med?

Matten som vi har börjat i nu, 1c är inte så svår eftersom att jag pluggade en hel del i den under sommarlovet, men det var ganska länge sedan och det behöver repeteras en hel del. 

Vet inte vad jag vill jobba med exakt efter gymnasiet, antagligen någonting med datorer eller något mer samhällsinriktat

Vi har lärt oss en massa även fast det bara har gått nästan 1 månad, är rätt så kul att man kan komma hem varje dag och säga "idag lärde jag mig massa nya saker" till skillnad från högstadiet. Jag har lärt mig fysik, kemi och även nu lite cad

Du skulle absolut kunna välja teknikprogrammet även fast du inte är på topp i alla ämnen, bara du är målinriktad och lite envis


   
SvaraCitera

fallofasparrow:

Matten som vi har börjat i nu, 1c är inte så svår eftersom att jag pluggade en hel del i den under sommarlovet, men det var ganska länge sedan och det behöver repeteras en hel del. 

Vet inte vad jag vill jobba med exakt efter gymnasiet, antagligen någonting med datorer eller något mer samhällsinriktat

Vi har lärt oss en massa även fast det bara har gått nästan 1 månad, är rätt så kul att man kan komma hem varje dag och säga "idag lärde jag mig massa nya saker" till skillnad från högstadiet. 

Du skulle absolut kunna välja teknikprogrammet även fast du inte är på topp i alla ämnen, bara du är målinriktad och lite envis

Tack! Glad Vill också jobba inom it-branschen så teknikprogrammet verkar ju som det bästa valet!


   
SvaraCitera

Jag går ju natur men kan säga att alltid ha prio 1 matte OCH fysik är ingen dum ide.. Jag själv har tyckt att fysiken varit det tyngsta ämnet genom åren men utan matten så kommer du inte långt i fysiken


   
SvaraCitera