Aviseringar
Rensa alla

Teledatalagringen


Ämnesstartare

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2188839.svd
Jag är mållös. De nöjde sig inte med FRA och IPRED och jag tror inte de kommer nöja sig nu heller.

Och tro inte att sossarna är ett dugg bättre. Bodström är till och med stolt över att ha gett namn till övervakningssamhället.


   
Citera
Ämnesetiketter

iddqd:

.

Hoppas att KLP vinner nästa val[zzz][zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Målet är avslöja ”allvarlig brottslighet”

IN MY FUCKING ASS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

IN MY FUCKING ASS

Jag tror du märker brottslighet i ditt knullande arsle ganska direkt.

iddqd:

Jag är mållös. De nöjde sig inte med FRA och IPRED och jag tror inte de kommer nöja sig nu heller.

Har de fått smaka en smula springer de där tokarna iväg med hela kakan. Jag gillar inte den här integritetshotande utvecklingen.


   
SvaraCitera

det är ju helt sanslöst. det värsta är att folket verkar ha absolut inget att säga till om trots att det berör alla väldigt djupt i vardagen. folkomröstning om alla såna här datalagrings och övervakningsgrejjer vore väl det minsta de kunde göra. självklart skulle inte detta då gå igenom men det är ju det vi vill så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

Hoppas att KLP vinner nästa val[zzz][zzz][zzz][zzz]

Jo, de har ju börjat uppdatera hemsidan och sånt så man kan väl hoppas på lite fler röster nästa val.

NYSON_IS_BACK:

Har de fått smaka en smula springer de där tokarna iväg med hela kakan. Jag gillar inte den här integritetshotande utvecklingen.

Nej, det är det rätt få som gör. Själv funderar jag starkt på att lämna landet när jag är klar med min utbildning, om inte tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Nej, det är det rätt få som gör. Själv funderar jag starkt på att lämna landet när jag är klar med min utbildning, om inte tidigare.

Frågan är vart du ska åka för att bli av med det? Du kan ju skippa USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och de flesta andra Amerikanska och Europeiska länder ifall det är integriteten du värnar om. Det känns som om det går mot liknande utveckling överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Frågan är vart du ska åka för att bli av med det? Du kan ju skippa USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och de flesta andra Amerikanska och Europeiska länder ifall det är integriteten du värnar om. Det känns som om det går mot liknande utveckling överallt.

Somalia, Island, Ryssland, Norge, Taiwan, Kina och, i viss mån, Japan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Somalia, Island, Ryssland, Norge, Taiwan, Kina och, i viss mån, Japan?

Somalia slipper man ju helst, Ryssland och Kina också. Norge verkar rätt trevligt. Taiwan har jag ingen större koll på. Hong Kong verkar däremot rätt bra, åtminstone tills Kina tar över det. Hur är det i Japan? Du har väl varit där en del?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Hong Kong verkar däremot rätt bra, åtminstone tills Kina tar över det.

Du är sisådär en 10 år för sent ute.

iddqd:

Hur är det i Japan?

Trångt, varmt, städat och välordnat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Du är sisådär en 10 år för sent ute.

Jag vet. Däremot så ska de tydligen få behålla sitt system till 2047.

KID_IS_BACK:

Trångt, varmt, städat och välordnat.

Låter helt klart som ett alternativ.


   
SvaraCitera

Storebror ser dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han tillägger dock:

- Det här är fortfarande en diskussionssak.

Varför ens tillägga en sådan kommentar? Precis som när IPRED och FRA var på tal.. "Det är fortfarande bara en diskussion och ett förslag"

Som om det skulle vara någon tröst, vanligt folk har ändå inget att säga till om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just det ja. Jag antar att ni som ogillar det här inte tänker rösta på några av riksdagspartierna.


   
SvaraCitera