Aviseringar
Rensa alla

Telefon nummer.


Ämnesstartare

ante:

Men.. Ofta det ringer till mig så massa gånger i rad då? [sad]

Nä, men så var det för mig. Kunde ringa flera ggr i rad. sen inget på typ en dag, sen började det om typ


   
SvaraCitera

ante:

Telefon nummer

Jag antar att du har dyslexi? Annars så kan ju du som många andra inse att svenska språket inte har en enda särskrivning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Låt bli att svara. Fortsätter de ringa, svara och säg att "ringer ni igen så polisanmäler jag er för trakasserier". Ringer de igen polisanmäler du dem. Det är vad jag skulle gjort.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker sådant är riktigt obehagligt. svarar oftast inte när det är dolt nummer eller något nummer jag inte känner igen 🙁 tänk då att de ringer massor av gånger.

tycker dock det verkar smartast att som sagt, hota med polisen och om de fortsätter ringa - faktiskt ringa polisen.

riskfall:

Jag antar att du har dyslexi? Annars så kan ju du som många andra inse att svenska språket inte har en enda särskrivning.

förlåt men vad i helvete hade det med saken att göra ?


   
SvaraCitera

kPTRRRR:

förlåt men vad i helvete hade det med saken att göra ?

Det hade mycket med inlägget att göra eftersom det hörde till hans inlägg. Varför bryr du dig? Jag är UMs språkpolis gällande särskrivningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riskfall:

Jag antar att du har dyslexi? Annars så kan ju du som många andra inse att svenska språket inte har en enda särskrivning.

Nej, är inte dyslektiker. Inte vad jag vet iallafall. Jag anser det snarare inte vara så viktigt med gramatiska regler om hur man ska skriva. Och att det enbart är värt att rätta då det förändrar hela meningens innebörd. Men du får vara språkpolis om du vill. Det är så kul att rätta folk som skriver sär ord. Jag måste verkligen hålla med dig. Bara därför så måste jag visa att tillochmed en S här på UM sär skrev. Kolla bara!!!

Marielle Hagblad:

Sär Skrivning.

Jag tror världen går under alltså! Två särskrivningar i samma tråd! [tired] jag är på tok för trött för att bry mig om att jag skrivit jävligt långt och drygt till dig. Hoppas du tar dig tid att visa var jag gjort fel i min text. Tack för att du hjälper mig med mina problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ante:

Jag tror världen går under alltså! Två särskrivningar i samma tråd! [tired] jag är på tok för trött för att bry mig om att jag skrivit jävligt långt och drygt till dig. Hoppas du tar dig tid att visa var jag gjort fel i min text. Tack för att du hjälper mig med mina problem.

Asså, rubriken brukar man i alla fall kunna göra rätt på. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Sär Skrivning.

Herrajestanes, då du till och med arbetar för sidan borde du verligen hålla en högre nivå på dina poster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Herrajestanes, då du till och med arbetar för sidan borde du verligen hålla en högre nivå på dina poster.

Du är ganska ny va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riskfall:

Det hade mycket med inlägget att göra eftersom det hörde till hans inlägg. Varför bryr du dig? Jag är UMs språkpolis gällande särskrivningar.

sålänge du förstod vad han menade trots hans inkorrekta svenska finns det väl ingen mening i att ens kommentera?


   
SvaraCitera

kPTRRRR:

sålänge du förstod vad han menade trots hans inkorrekta svenska finns det väl ingen mening i att ens kommentera?

Jo, så att han inte gör samma misstag någon annan gång. Någon måste ju påpeka felen, annars gör man aldrig rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det så spännande när sånt händer [bigsmile] Önskar att det kunde hända oftare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ante:

Jag är fan svinskraj nu.

Det är säkert ingen fara. Antagligen är det bara några idioter som gillar att busringa. Jag har råkat ut för sådana människor också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ante:

Jag anser det snarare inte vara så viktigt med gramatiska regler om hur man ska skriva.

Beror väl på om man vill framstå som en idiot eller ej.

Att ringa polisen är btw ett värdelöst råd. De kan inte göra något så länge det inte förekommer hot.


   
SvaraCitera
elinc

Det blir roligare om man väljer att tolka det som att personen som ringer tycker att man är skitsnygg. [y]


   
SvaraCitera