Aviseringar
Rensa alla

Telefonavlyssning


Paseo
Ämnesstartare

Eftersom det inte gick att ringa till halebop idag och jag inte hittar svar på google frågar jag er.

Jag pratade med mamma i telefon om min katt som är väldigt gasig i magen. Sedan lät det som att mamma gjorde fisljud men det visade sig inte vara henne, hon gick till pappas rum för att kolla om han "fes" i den andra telefonen men då fick hon se att pappa sov och telefonen laddades på sin plats. Vi båda hörde fisljud genom telefonen men ingen av oss gjorde ljudet?

Är skiträdd för sånt här nån som vet va man gör? Ledsen


   
Citera

Telefoner kan också få virus. Byt till dumma telefoner.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

aristoteles:
Telefoner kan också få virus. Byt till dumma telefoner.

asså? kan någon hacka min telefon menar du å lyssna av?


   
SvaraCitera

Paseo:

asså? kan någon hacka min telefon menar du å lyssna av?

Har du en smartphone så är det pretty much en laptop med ett åtstrypt operativsystem.
Så ja det är möjligt, men det är nog inte så vanligt att det händer.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

aristoteles:

Har du en smartphone så är det pretty much en laptop med ett åtstrypt operativsystem.
Så ja det är möjligt, men det är nog inte så vanligt att det händer.

ojdå Ledsen det var verkligen någon som gjorde fisljud när vi pratade om fisar och det var varken jag eller mamma eller någon i andra hemtelefonen hos mamma så det måste betyda att det är så då. vad gör man för att få bort det då?


   
SvaraCitera

Hej det var längesen.

 Om din morsa använde en hemtelefon som du säger kan de vara radiostörningar eller dylikt. Hur tydligt var ljudet?


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

My dreams are her:
Hej det var längesen.

 Om din morsa använde en hemtelefon som du säger kan de vara radiostörningar eller dylikt. Hur tydligt var ljudet?

hejjjj!!!

det var dessvärre väldigt tydligt att det var någon som gjorde fisljud 


   
SvaraCitera

Paseo: vad gör man för att få bort det då?

Det beror på vad som hänt, jag vet inte vad du installerat eller ens vad för telefon du har. Och det är som sagt osannolikt att så är fallet.

Men var alltid försiktig med det du installerar i din telefon, var kritisk och installera bara sådant du är säker på vad det är.


   
SvaraCitera

Paseo:

hejjjj!!!

det var dessvärre väldigt tydligt att det var någon som gjorde fisljud 

Då vet jag inte vad de kan beror på du får undersöka din telefon från eventuella ovanligheter som du inte känner till sedan tidigare.


   
SvaraCitera

vad har du för telefon och vad har din mamma för telefon?


   
SvaraCitera

Detta ska du ju ta med en veterinär och inte med mammi. 


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

adaq:
vad har du för telefon och vad har din mamma för telefon?

IPhone 6, mamma har en trådlös hemtelefon med märket panasonic


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

isola:
Detta ska du ju ta med en veterinär och inte med mammi. 

Adå det ska jag ville ba rådfråga 🙂


   
SvaraCitera

Paseo:

IPhone 6, mamma har en trådlös hemtelefon med märket panasonic

Då är det garanterat inget virus på telefonen som orsakat det utan antingen störningar. Ibland kan man höra vad andra pratar om när man pratar i telefon. Så det är troligtvis inte någon fara.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Paseo: men då fick hon se att pappa sov

...kanske var din pappa trots allt? Jag trodde då allt att folk fes i sömnen! Icke! Av erfarenhet så har jag märkt att folk tenderar att fisa betydligt värre i sömnen än när de är vakna, inget som hejdar fisen om man säger så. Och det var inte katten som fes? Brukar vara smygfisarna som luktar värst, och eftersom det då inte rörde sig om en smygfis så kanske du inte kände lukten? 

Får hoppas att det löser sig och att det inte rörde sig om en avlyssning!


   
SvaraCitera