Aviseringar
Rensa alla

Telefonförsäljare?


Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Om du ändå har en fast timlön (kanske inte jättehög dock) så är det en fördel. Jobb med enbart provision brukar sluta med att man ger upp när alla bara hatar en och slänger på luren.

Jo precis, det var typ därför jag tog jobbet. Vet många andra som slitit som djur men inte sålt något och då suttit där i timmar utan ersättning... :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daylight:

Jo precis, det var typ därför jag tog jobbet. Vet många andra som slitit som djur men inte sålt något och då suttit där i timmar utan ersättning... :/

Du får dock bereda dig på att många kan komma att hata dig när du stör deras vardag. Folk är överkänsliga och överreagerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Du får dock bereda dig på att många kan komma att hata dig när du stör deras vardag. Folk är överkänsliga och överreagerar.

Jodå, det är väl det jag får ta och lära mig. De hatar telefonförsäljarna som yrkesgrupp, inte mig som person, i hope... 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daylight:

De hatar telefonförsäljarna som yrkesgrupp

Stämmer bra. Men känns inte jättebra när en kärring skriker i örat på en och sedan har företaget policyn att kunden alltid har rätt... [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Stämmer bra. Men känns inte jättebra när en kärring skriker i örat på en och sedan har företaget policyn att kunden alltid har rätt...

Nej jag har ju inte fått den erfarenheten än så jag är väl lyckligt ovetande än så länge 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daylight:

Nej jag har ju inte fått den erfarenheten än så jag är väl lyckligt ovetande än så länge 😉

Jag tror det ingår i alla seviceyrken.
Lycka till och ring inte till mig! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Jag tror det ingår i alla seviceyrken.
Lycka till och ring inte till mig!

Haha, säkert sant. Tack så mycket, jag ska försöka 😉


   
SvaraCitera

Om du har problem med att lura folk kommer du vantrivas. Särskilt om du har problem med att lura dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Om du har problem med att lura folk kommer du vantrivas. Särskilt om du har problem med att lura dig själv.

Fast det handlar ju inte om att lura folk, för du får ju aldrig ljuga (även om vissa missköter det grovt). Jag har väl mer insett att det är ett sätt att köra över folk, få dem att lyssna på dig och inte tänka själva. Det är konsten att ha ett psykiskt övertag. Vilket kanske inte ses som helt medmänskligt


   
SvaraCitera

Jag skulle få en fast lön plus provision men fick senare reda på att "du kommer att vara provanställd i två veckor med provision, självklart längre om det inte går bra för dig."


   
SvaraCitera

daylight:

Fast det handlar ju inte om att lura folk, för du får ju aldrig ljuga

Visst får du inte rakt av ljuga, men det finns ju andra sätt att lura folk. Frånhålla dem information, ordbajsa, och:

daylight:

köra över folk, få dem att lyssna på dig och inte tänka själva.

Men ja, du verkar ju medveten om vad det är iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Men ja, du verkar ju medveten om vad det är iaf.

Jo och det är väl så. Men vi får väl se. Bara för att man jobbar som telefonförsäljare måste man ju inte bete sig som skit. Det verkar dessutom som ett seriöst bolag jag ska jobba hos jämfört med många andra i branchen.

Annars får man väl ta och försöka hitta en egen, ny säljväg. En snäll en, ehmm[wink]


   
SvaraCitera

daylight:

Men vi får väl se. Bara för att man jobbar som telefonförsäljare måste man ju inte bete sig som skit.

Nej, det klart, men då får man inte heller behålla jobbet så länge 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nej, det klart, men då får man inte heller behålla jobbet så länge 🙂

Eller så ska jag bli den första att göra det 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daylight:

Haha, går det att sälja? 😉

Det fula är ju att det faktiskt är folk som köper skiten. Jag skulle aldrig i mitt liv köpa en lott för typ 200 spänn åt nåt skitlotteri som jag aldrig ens hört talas om. Men ändå finns det folk som köper skiten. Det som var bra med kombilotteriet var att man fick bra provision.

Däremot fick jag ibland ringa folk som aldrig ens varit med i lotteriet, och då blev det riktigt sura samtal. De som varit med sedan tidigare brukar oftare köpa.


   
SvaraCitera