Aviseringar
Rensa alla

Telia med iPhone


Ämnesstartare

Nu är det så att jag tänkt köpa en iPhone, och har nu ett abonnemang med Telia. Det funkar väl med iPhonen, bara att man måste skaffa ett litet simkort?
Men det abonnemang jag har nu har inte nån sån där surfgrej tror jag, kan man lägga till det? Eller måste jag då byta hela abonnemanget?
Vad för surftillägg bör man ha om man har Telia?
(och säg inte att jag ska byta operatör[cute])


   
Citera

Prata med telia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Prata med telia.

Jo, jag ska ju det men tänkte få lite småsvar här innan så jag slipper stå som ett fån hos telia och inte fatta nåt [smile]


   
SvaraCitera
smisk

loom:

Jo, jag ska ju det men tänkte få lite småsvar här innan så jag slipper stå som ett fån hos telia och inte fatta nåt [smile]

Fast du är ju där för att få svar, och ärligt talat, du kommer inte få något bra svar här. Bara Telia vet exakt vad som gäller!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Nu är det så att jag tänkt köpa en iPhone, och har nu ett abonnemang med Telia. Det funkar väl med iPhonen, bara att man måste skaffa ett litet simkort?

Till iPhone 3G och 3GS fungerar "vanligt" SIM-kort. Till iPhone 4 behövs ett Micro-SIM (vilket du beställer från Telia) eller att du klipper till SIM-kortet som du redan har. Är egentligen ingen skillnad på dem annat än att Micro-SIM har mindre plast runt själva kontakt-delen.

loom:

Men det abonnemang jag har nu har inte nån sån där surfgrej tror jag, kan man lägga till det? Eller måste jag då byta hela abonnemanget?
Vad för surftillägg bör man ha om man har Telia?

Det bör du kunna lägga till. Om du kommer använda Spotify rekommenderar jag att du tar den variant som har 5GB datatrafik per månad. Om du inte använder Spotify räcker troligen den med 0,5GB (eller om det är 1GB nu).

Minns ej vad varianterna kallas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det bör du kunna lägga till.

Jättebra svar, tack så mycket. [smile]


   
SvaraCitera