Aviseringar
Rensa alla

Telia nya priser för mobil datatrafik


Ämnesstartare

Telia ändrade nyligen sin maxtaxa på 9 kr/dygn för datatrafik till att gälla all surf utom IP-telefoni och fildelning. Jag frågade killen i Teliabutiken vad som händer om man kopplar mobilen till datorn och har den som modem. Då skulle maxtaxan inte gälla enligt honom. Funderar på hur sjutton Telia kan skilja på om trafiken går via mobilen till datorn eller stannar i mobilen som modem! Nyfiken som jag är provar jag givetvis och visst gäller maxtaxan även då man har mobilen som modem! Har surfat upp minst 100 MB nu och inte betalat mer än 9 kr från det gamla kontantkort som jag testar med. Hastigheten är dock begränsad till 1 Mbit/s och man får bara tanka 0,5 GB/mån innan de sänker hastigheten till 57 Kbit/s.

Det är dock ändå riktigt grymt om man är i tillfälligt behov av mobilt bredband nån enstaka gång


   
Citera

fan jag hatar all sån här teknologi, allt är så komplicerat [n]
jag fattar ingenting!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så tråkigt för dig då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

fan jag hatar all sån här teknologi, allt är så komplicerat [n]
jag fattar ingenting!

är det ju inte alls.. herregud, är du kvinna eller xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

Det är dock ändå riktigt grymt om man är i tillfälligt behov av mobilt bredband nån enstaka gång

Suveränt!! Telia blir verkligen bättre och bättre, får nästan lust att gå övber till dem som huvudoperatör. undrar när min bindningstid till 3 går ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

Suveränt!! Telia blir verkligen bättre och bättre, får nästan lust att gå övber till dem som huvudoperatör. undrar när min bindningstid till 3 går ut

Jo de satsar verkligen på data nu. HSDPA-täckningen är nästan löjligt bra. Finns fan överallt nu.

Dessutom bygger de ut nätet nåt enormt. Här i Uppsala har det ploppat upp flera nya 3G-master alldeles nyligen och ytterligare flera är på gång enligt deras hemsida.

Jo gå över till Telia tycker jag verkligen du ska göra. Själv har jag deras abbonemang mobil max 25. Finns ingen operatör som erbjuder bättre priser i dagsläget om du frågar mig.

49 kr/mån
Fria sms till ALLA
0 kr/min till Telia(väldigt många mobiler...)
0,49 kr/min till alla andra.
Dessutom kan man lägga in ett valfritt fast nummer som man får fria samtal till.


   
SvaraCitera

Ja jag tycker att det är ett steg mot rätt håll. Det är bra att kunna använda mobilen spontant för "nöduppkoppling".


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera